Kontakt

Assistent till ICA Fastigheter


Är du den vi söker?
ICA Fastigheter söker dig med bakgrund som assistent och har mycket goda administrativa egenskaper samt har förmåga att arbeta proaktivt för att underlätta verksamheten. Rollen är en nyckelfunktion inom organisationen.

Arbetsbeskrivning
I denna roll som assistent kommer du arbeta som administrativt stöd för ICA Fastigheters ledningsgrupp på ca 10 personer och proaktivt arbeta för att identifiera och minska administrationen för ledningsgruppen. Du kommer ansvara för kalenderhantering åt ledningsgruppen, administrera inför och vid möten för att optimera och effektivisera arbetsdagarna. Du kommer även ansvara för bokning av lokaler för externa och interna möten och evenemang inklusive bokning av mat, tema och ev. transport. Då du verkar i en central och supporterande funktion och kommer ha både externa och interna kontakter är din proaktiva förmåga är en nyckelkompetens.

Vidare kommer du även hantera kvittoredovisning, utlägg och övriga reseräkningar. Vi söker dig som har mycket goda kunskaper i Officepaketet och känner dig trygg med att skapa och korrigera presentationer på svenska och engelska. En viktig del i denna roll är även att koordinera onboarding-processen för nyanställda och sköta administrationen.

Din profil
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning och erfarenhet av att arbeta som assistent i minst fem år. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att supportera flera personer i en ledningsgrupp och det är meriterande om du kommer från fastighetsbranschen eller liknande. Likaså om du har tidigare erfarenhet från att arbeta i systemet Workday. Som person är du serviceinriktad, flexibel, van att arbeta proaktivt och har en förmåga för att kunna koordinera och underlätta för dina kollegor.

Om företaget
ICA Fastigheter är ett av Sveriges största fastighetsbolag inom detaljhandel. Den övergripande uppgiften är att säkra ICAs långsiktiga behov av rätt lokaler på rätt platser. Vår affärsidé går ut på att förvärva, utveckla, förvalta och i vissa fall sälja fastigheter och marknadsplatser i anslutning till befintliga eller planerade ICA-butiker. Till uppgifterna hör också att ansvara för koncernens hyresavtal med externa fastighetsägare.

Övrigt
Detta är en heltidstjänst med start omgående. Deras fina kontor finns beläget i Solna med goda kommunikationer. Vi gör urval löpande så skicka in din ansökan redan idag med cv och personligt brev. För övriga frågor vänligen kontakta Malin Söderberg eller Jessica Grip på Inhouse 08-522 233 10.