Kontakt

Assistent till ledande advokatbyrå i centrala Stockholm


Är du den vi söker?
Har du erfarenhet av att arbeta med administrativ support? Vill du jobba i en central roll i en snabb och dynamisk organisation? Då är det en god idé att läsa vidare. Vi söker för kunds räkning en serviceinriktad assistent.

Arbetsbeskrivning
Vår kund är en av Sveriges ledande advokatbyråer och till kontoret i centrala Stockholm söker vi en ny assistent. I nuläget har kunden ca 20 assistenter. Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att ge administrativ support och service av högsta kvalitet till byråns jurister. Du kommer bland annat:

• Hantera kalendrar och mail
• Koordinera resor, möten och events
• Hantera fakturering och reseräkningar
• Sammanställa rapporter och presentationer
• Upprätta och korrekturläsa dokument
• Uppdatera klientregister (CRM)

För att lyckas i rollen som assistent hos vår kund ser vi att du har tålamod att arbeta med rutiner och samtidigt kapacitet och vilja att gå utanför rollen. Vidare är arbetsplatsen präglad av högt tempo och professionalism som kräver stor flexibilitet och vi ser att detta måste vara något som motiverar dig i ditt dagliga arbete. Vår kund satsar mycket på kompetensutveckling och alla har möjlighet att växa och utvecklas i sin roll. Medarbetare får ta del av omfattande utbildningsprogram och du kommer även delta i interna utvecklingsprojekt för att bidra till byråns fortsatta starka position på marknaden.

Din profil
Viktigast för den här rollen är din ambitionsnivå och inställning. Du har en professionell attityd ses som en ”can do” person som bidrar med kreativitet och idéer till teamet. Vidare är du noggrann och strukturerad och trivs samtidigt i en föränderlig miljö. Du trivs mycket bra med att ge bästa möjliga service. Då du kommer att hantera mycket konfidentiell information krävs det att du har hög integritet.

Snabba förändringar och nya utmaningar ser du som motiverande och spännande. Att agera med hög integritet och professionalitet ser du som en självklarhet. Du kan uttrycka dig obehindrat på engelska och svenska i både tal och skrift och är van att arbetat med hela Officepaketet.

Har du jobbat med liknande roller tidigare är det meriterande, men inte ett krav.

Övrigt
Inhouse är ett konsultföretag inom organisationsutveckling, rekrytering och bemanning. Vi riktar oss mot branscher inom kommunikation, ekonomi, business services och HR.
Alla som arbetar på Inhouse har också varit verksamma i dessa branscher och vet vilka utmaningar våra kunder faktiskt har.
Bolaget grundades 1996 och har idag cirka 40 anställda i Stockholm och Göteborg samt över 300 konsulter i uthyrningsuppdrag.
För mer information om Inhouse, besök gärna inhouse.se.

Tekniskt problem med din ansökan?
För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.
Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) ”/ ” ” ”.
Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare.

Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontakta Inhouse på 08-52 22 33 10 eller info@inhouse.se

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!