Denna tjänst är inte längre aktuell.
Associate till Lyra Financial Wealth
Är du den vi söker?
Är du i början av din karriär och vill utvecklas inom oberoende finansiell rådgivning? Vill du vara med på en händelserik och spännande tillväxtresa på ett bolag i framkant? Har du akademisk examen, något eller några års arbetslivserfarenhet samt gediget intresse av att vilja se till kundens bästa? Då har vi tjänsten för dig!
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu dig med något eller ett par års arbetslivserfarenhet som vill arbeta med en unik affärsmodell i en traditionell bransch. Lyra är ett innovativt finansbolag som erbjuder oberoende finansiell rådgivning. Som Associate hos Lyra får du lära dig ta ett helhetsansvar och chansen att sätta prägel på din egen roll. Du får även arbeta nära rådgivarna med ett begränsat antal kundrelationer. Rollen är varierande och involverar självständigt arbete med många externa och interna kontakter. Företaget sitter i fina lokaler invid Östermalmstorg i Stockholm. I rollen kan följande arbetsuppgifter ingå:
• Behjälplig i att bygga finansiella planer
• Genomföra vissa marknadsanalyser
• Förbereda kundmöte med material och rapporter
• Analysera kostnader i portföljer
• Utvärdera fonder
• Driva affärsutvecklande projekt
Din profil
För att lyckas i rollen som Associate är det viktigt att du är självgående och nyfiken samt ödmjuk inför uppgiften. Du har förmåga att söka, läsa och analysera information noggrant samt att hitta lösningar på olika problemställningar. Vi tror att du är van att arbeta effektivt, strukturerat och har en förmåga att hålla täta och återkommande deadlines. För att trivas hos oss är du dessutom en lagspelare som värdesätter gott samarbete och att växa tillsammans med teamet.
Vi tror att du som söker rollen har en akademisk examen och har ca 1-2 års arbetslivserfarenhet. Du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift och har en viss förståelse för finansbranschen, men framförallt ett stort intresse. Du besitter också mycket goda kunskaper i office-paketet, främst Excel och Powerpoint. Tidigare erfarenhet inom revision, rådgivning eller finansbranschen är starkt meriterande.
Om företaget
Lyra är ett växande bolag som sedan 2006 har drivits av att hjälpa människor att förverkliga sina drömmar genom oberoende råd. För Lyra är det en självklarhet att finansiell rådgivning ska gynna kunden, och ingen annan. I dagsläget har företaget ca tio anställda som tillsammans har en gemensam vision - att sätta en ny standard för hur finansiell rådgivning ska gå till.
Om Inhouse
Inhouse är ett konsultföretag inom organisationsutveckling, rekrytering och konsultlösningar. Vi är specialister inom Marknad & Kommunikation, Ekonomi & Finans, Business Services och HR. Vi som arbetar på Inhouse har varit verksamma inom dessa områden och vet vilka utmaningar våra kunder faktiskt har.
Övrigt/Vad händer nu?
Lyra samarbetar med Inhouse AB i denna rekrytering. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, då urval och intervjuer sker löpande. För att hjälpa oss att hitta rätt person till rätt roll tror vi på evidensbaserade och fördomsmedvetna bedömningsmetoder. Ansök därför enkelt med ditt CV via vår hemsida, vi vill inte ha ett personligt brev.
Om du går vidare i denna process kommer du att bli ombedd att svara på några screeningfrågor som ett första steg. Processen innehåller även arbetspsykologiska tester, för att hjälpa oss att identifiera de kandidater som mest troligt kommer att trivas och bli framgångsrika i rollen. Om du har några frågor, är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Caroline Fristedt caroline.fristedt@inhouse.se
Välkommen med din ansökan!
Sök jobbet
Anställningsform
Tillsvidare
Anställningsomfattning
Heltid
Tjänstgöringsort
Stockholms län