Back Office Specialist till spännande tillväxtbolag – Sciety

Är du den vi söker?
Är du i början av din karriär och vill arbeta inom back office?
Sciety söker nu en nyfiken, engagerad och noggrann back office specialist som vill vara med på en händelserik och spännande tillväxtresa. Här får du möjligheten att ta ett helhetsansvar och chansen att sätta din egen prägel på rollen.

Arbetsbeskrivning
Som Back Office Specialist kommer du att ha ett varierande och självständigt arbete med både externa och interna kontakter. Du kommer att arbeta inom områdena juridisk due diligence, compliance, back office och administration.

Rollen är bred med stort ansvar. Några av de förekommande arbetsuppgifter är:

• Insamling och kontroll av juridiska dokument
• Löpande kontakt med investerare och bolag som kapitaliseras
• Hantera klientmedelskonton
• Penningstvättkontroller
• Rapportering till Finansinspektionen

Din profil
Vi söker dig som har universitetsstudier eller motsvarande yrkesutbildning med inriktning finansiering eller redovisning. Det är också meriterande om du har erfarenhet från finans eller ekonomi.

För att lyckas som Back Office Specialist är det viktigt att du är självgående, noggrann och har en hög administrativ förmåga. Du har också lätt för att söka, läsa och analysera information samt upptäcka brister och felaktigheter. Vi ser att du är van användare av Excel och att du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift.

Om företaget
Sciety är Sveriges mest aktiva aktör inom finansiering av onoterade bolag inom life science. Vi bistår affärsänglar och family offices med urval och granskning av investeringsobjekt så att de på ett smidigt sätt kan investera i lovande bolag i branschen.

Vårt team har lång erfarenhet inom både finans- och hälsosektorn och Sciety är registrerat hos Finansinspektionen för att driva finansiell verksamhet. Vår vision är att innovationer som gör skillnad ska nå sin fulla potential och skapa värde.

Sciety sitter i trevliga lokaler centralt placerat bredvid Sturegallerian i Stockholm. Det är en arbetsplats som växer och det finns stora möjligheter att utvecklas i rollen med en bra balans mellan arbete och fritid.

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med omgående start eller enligt överenskommelse. Låter det här som något för dig? Sök då tjänsten via annonsen snarast då vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum som är 2019-02-17. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult, Jenny Stierngranat på telefon 0760-943618.
Varmt välkommen med din ansökan!