Berghs söker serviceansvarig

Om kunden / About the Client
Tycker du att god service är A och O för att få kunder och besökare att trivas och vilja komma tillbaka? Tycker du att kommunikation är spännande och inser skillnaden mellan lysande och dålig sådan? Skulle du vilja arbeta på en arbetsplats där möten med människor och kommunikation löper som en röd tråd genom dagarna och där ingen dag riktigt är den andre lik? Känner du dig bekväm i att leda ett team av serviceinriktade människor? Då kanske Berghs har det perfekta jobbet för dig.

Arbetsbeskrivning / Work Description
I Berghs reception möts besökarna av orden “everything communicates”. Där ansvarar du för att det första mötet med Berghs uppfattas som personligt, professionellt & inspirerande. Du utgör en viktig länk mellan oss och vår omvärld såväl fysiskt som digitalt.

Syfte:
Som Serviceansvarig arbetar du i receptionen och ansvarar för att utveckla vår service. Du guidar besökare med rätt information och ansvarar för att förbättra och utveckla rutiner i samarbetet med övriga avdelningar. I rollen ingår personalansvar för servicekoordinatorerna med planering och kvalitetssäkring.

Team:
Serviceansvarig jobbar i team med servicekoordinatorer och driftsansvarig. Arbetet innebär att leda, stötta och utveckla arbetsgruppen.

Ansvar och arbetsuppgifter:
• på ett personligt, professionellt och serviceinriktat sätt ta emot besökare, studenter och kursdeltagare samt säkerställa att alla får tydliga och tillfredställande svar (besök, telefon, mail)
• planering, samordning och uppföljning av serviceinsatser i hela huset
• personalansvar för servicekoordinatorer
• leda, stötta och utveckla arbetsgruppen och dess individer
• löpande arbets- och resursfördelning (dag/vecka/månad/år)
• systematisera och utveckla processer och rutiner
• kontaktperson till caféverksamheten och koordinera aktiviteter
• arbeta med tydlig kommunikation och spridning av information på bästa sätt
• lära upp och nyttja verktyg för att vara administrationen och övriga avdelningar behjälplig (tex. utvärderingar, frånvarostatistik, registervård, kopiering mm)
• lokalbokning i huset, samt vid behov utanför huset.
• hantera Berghs informationsmail, uppdatering av intranät
• Internservice (kök och mötesrum, inköp, beställningar av mat/fika till möten, konferensbokning, posthantering, scanna fakturor, bud, post etc)
• skapa trivsel internt med budget för inköp och enklare aktiviteter under året
• löpande hålla sig uppdaterad kring vad som sker på Berghs samverka med alla team

Din profil / Your profile
Vi söker dig som har:
– gedigen erfarenhet inom serviceområdet och stort driv kring service
– god erfarenhet av ledarskap och coachande förhållningsätt
– god planerings- och prioriteringsförmåga
– förmåga att ta egna initiativ och vara utvecklingsorienterad
Har du även detta blir vi extra glada:
– erfarenhet från arbete i administrativa samt digitala system
– kommunikationsutbildning
– intresse kring inredning/design
Du är relationsbyggare och samarbetsorienterad, samt en god kommunikatör. Du uttrycker dig obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska.

Övrigt / Other
Tjänsten är en tillsvidareanställning och intervjuer sker löpande. Vid frågor vänligen kontakta Evelina Lycke på evelina.lycke@inhouse.se.

Tekniskt problem med din ansökan?
För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.
Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) ”/ ” ” ”.
Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare.

Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontakta Inhouse på 08-52 22 33 10 eller info@inhouse.se

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!