Denna tjänst är inte längre aktuell.
Brand Activation Manager – Carmex
Tjänsten är ett vikariat på ett år med möjlighet till förlängning.
RFSU AB omsätter drygt 240 miljoner SEK, har god tillväxt och lönsamhet. Majoriteten av försäljning sker utanför Sverige till Norge, Finland och Danmark.
RFSU ABs främsta försäljningskanaler är dagligvaruhandeln, apotek och e-handel. Bolaget säljer produkter inom kategorierna kropp & hälsa samt sex & samlevnad. I produktportföljen finns starka nordiska varumärken som bl a RFSU och Carmex men även lokalt starka varumärken som finska Sultan.
RFSU AB ägs av förbundet RFSU och drivs 100% som övrig kommersiell verksamhet. Överskottet av försäljningen ger förutsättningar för förbundet RFSU (Riksförbundet för sexuell upplysning) att bedriva information och upplysning inom sex- och samlevnadsområdet.
Vi söker nu en Brand Activation Manager till Carmex. Tjänsten är ett vikariat med möjlighet till förlängning.
Din profil
- Självgående och extrovert person som gillar att lösa saker
- Socialt kompetent
- 100% flytande i engelska i tal och skrift (krav)
- En person som ser det holistiska i flera perspektiv
- Ser och handlar snabbt
- 3-5 års erfarenhet av sociala medieaktivering såsom planering/media upphandling och eller skapande av socialcontent
- Någon from av tidigare erfarenhet av ett starkt varumärke inom FMCG (drycker / godis) och gärna då event marketing (Gerillamarknadsföring inkl. traditionella event)
Dina uppgifter
- Förhandla och leda arbete för att skapa Carmex websidor i 4 olika språk
- Utifrån Carmex varumärkesplattform och koncept utveckla ett aktivt och ett för målgruppen relevant insta/facebookkonto/TikTok för Carmex Norden
(eget & betalt) - Utifrån befintligt koncept ge förslag på, förhandla och genomföra event som är relevant för varumärket (bl a Åre Skiweek)
- Ta ett nyskapat koncept och se till att det nu blir det nya Carmex. Driva planen för hur och var vi ska synas både i fysiska och sociala kanler
- Förhandla event marketing (sampling / gerillamarkandsföring) och betalda kanaler såsom TikTok/ Snap och Instagram
- Ge förslag på och genomföra influenser marketing
- Skapa årsplaner för nyanseringar och hur detta ska aktiveras inom både sociala kanaler och fysiska kanaler.
- Vara spindeln i nätet mellan Säljchefen och alla säljkanaler och var den kreativa energin inom kommunikation
- Bygga upp underlag för socialcontent såsom bildbank / ”top up” situationer
- Skapa medialt content tillsammans med in house deisignresurs
RFSU AB is a commercial company that produces and sells consumer products through drug stores, grocery stores, service trade and e-commerce in Sweden, Norway, Denmark and Finland. A majority of our sales are generated outside of Sweden through brands such as RFSU, Sultan and Carmex.
Our portfolio of products consists mainly of intimate care & health products but also includes products for a more pleasurable and safer sex life.
The profits from RFSU AB go to its owner, the Swedish Association for Sexual Enlightenment (RFSU.SE), which uses these funds to work both nationally and internationally to provide information, education and advocacy related to every person's right to decide over their own body, sexuality and identity.
This means that every time you buy a product from RFSU or shop at RFSU.COM, you are contributing to the dissemination of information that improves people's lives both in the Nordic region and other parts of the world.
RFSU AB has a long history of profitable growth and is continuously seeking to expand through new partnerships and categories.
To thrive with us, you must have a strong business mindset combined with a will to make a difference. RFSU AB is constantly evolving, and so will you if you work with us.
Sök jobbet
Anställningsform
Vikariat
Anställningsomfattning
Heltid
Tjänstgöringsort
Stockholms län