Brand Activation Manager till Trygg-Hansa med ansvar för att implementera varumärkesstrategin.

Om kunden / About the Client
Trygg-Hansa är ett av Sveriges största försäkringsbolag med en årspremievolym på över tio miljarder SEK och cirka 2 000 medarbetare på 30 orter i Sverige. Trygg-Hansa erbjuder ett flertal försäkringar för privatpersoner och företagare, exempelvis bilförsäkring, andra fordonsförsäkringar, hemförsäkring, gravidförsäkring samt sjuk- och olycksfallsförsäkring. Våra personförsäkringar inkluderar även barnförsäkring där vi är marknadsledande. Trygga Firman är vår skräddarsydda försäkringslösning för småföretagare. Trygg-Hansa är ett helägt dotterbolag till danska Codan och ingår i den internationella försäkringskoncernen RSA. För mer information om Trygg-Hansa och våra försäkringar: www.trygghansa.se. Följ oss även på Facebook: www.facebook.com/trygghansa

Arbetsbeskrivning / Work Description
Som Brand Activation Manager kommer du att arbeta med att planera och genomföra aktiviteter som säkerställer implementeringen av Trygg-Hansas varumärkesstrategi. I nära samarbete med marknadsföringskollegor och andra i organisationen arbetar du för att se till att varumärkesstrategin ger önskat resultat. Vi söker dig som har en god förståelse för hur du förvandlar varumärkesstrategi till taktiska planer för att nå önskad impact på marknaden och som ser denna tjänst som ett viktigt led i din fortsatta karriär inom RSA. Tjänsten är en interim roll till 31/12, 2014 med stora möjligheter till förlängning.
Tjänsten är placerad i Stockholm och du rapporterar till vår svenska Varumärkeschef.
Ansvarsområde och arbetsuppgifter:
I rollen som Brand Activation Manager ansvarar du bl.a. för att:
•Implementera taktiska planer för att levandegöra varumärket i de olika kanalerna/kontaktytorna
•Säkerställa en konsekvent varumärkesupplevelse i alla kontaktytor
•Säkerställa att vi efterföljer och utvecklar våra varumärkesriktlinjer
•Ge ledning, råd och stöd i varumärkesrelaterade frågor till marknadsförings- och affärskollegor
•Stödja verksamheten i att implementera aktiviteter och konkreta planer för att förbättra varumärkesupplevelsen i de olika divisionerna/kanalerna/kontaktytorna
•Utveckla skadebyggande strategier tillsammans med verksamheten samt implementera dessa som ett led i att levandegöra vårt varumärke
•Samverka med externa byråer för att skapa ändamålsenliga relationer och ett slagkraftigt genomförande.
•Självständigt driva olika projekt på tvärs av organisationen

Din profil / Your profile
För att lyckas i rollen tror vi att du:
•Har minst 7 års erfarenhet av marknadskommunikation och varumärkesarbete. Har dokumenterat erfarenhet av att bygga varumärken samt driva och implementera varumärkesstrategier.
•Har erfarenhet av ledarskap eller av att driva projekt på tvärs i organisationen och är van att arbeta och påverka genom andra i en matrisorganisation med många kontaktytor på olika nivåer i och utanför företaget.
•Har erfarenhet från att driva och leda förändringsarbete.
Du är en kreativ person med förmågan att omsätta dina idéer och tankar till konkreta planer och aktiviteter. Att leverera resultat och framgångsrika kampanjer är en av drivkrafterna i ditt arbete. Du är en effektiv kommunikatör och nätverkare och du är bra på att bygga och upprätthålla relationer internt i företaget såväl som externt.

Övrigt / Other
Tjänsten är en interim roll till 31/12 2014, med möjlighet till förlängning.

I den här rekryteringen samarbetar Trygg-Hansa med Inhouse AB, Peder Mårtensson, 0708-14 88 00. Ring gärna om du har frågor. Tjänsten söker du på www.inhouse.se