Denna tjänst är inte längre aktuell.

Inhouse / Jobb / Brand Manager till Comviq

Är du en erfaren projektledare med erfarenhet av att utveckla framgångsrik kommunikation?

I rollen som Brand Manager är du ansvarig för den kreativa uttaget av den övergripande kommunikationen för varumärket Comviq mot konsumentmarknaden. Du är ansvarig för att kommunikationen följer affärsstrategin på ett kostnadseffektivt sätt och du ser också till att implementera kampanjerna i samarbete med externa byråer och den egna inhouse produktionen.
 
Arbetsbeskrivning
I rollen som Brand Manager är du övergripande ansvarig för varumärket och att utvecklingen och kommunikationen är i linje med strategin.  

Arbetet innebär;

  • Utveckla en årlig taktisk plan tillsammans med Head of Brand Portfolio Management baserat på strategiska budskap och kreativa riktlinjer och säkerställa en effektiv planering av marknadskommunikationen
  • Ansvar för brief, implementering, koordinering, produktion och utveckla kampanjer över året.
  • Ansvara för daglig kontakt med interna och/eller externa kreatörsteam och intern koordinering mellan olika stakeholders.
  • Ansvara för uppföljning och lärdomar från kampanjer.
  • Vara en varumärkesambassadör i organisationen..
  • Rollen innebär att vara kontaktperson mot byråer och involvera nyckelpersoner om relevanta projekt inom media, CRM och PR.
  • Säkerställa kreativa uttag.

Din profil
För att trivas i rollen tror vi att du är en strukturerad person med goda projektledaregenskaper som har erfarenhet från att utveckla framgångsrik kommunikation. Du är en utåtriktad person som har lätt för att samarbeta och tycker om att hålla i presentationer. Du är också van att arbeta krossfunktionellt och förstår vilka behov och möjligheter olika delar av organisationen har och behöver.

Du behöver;

  • Mer än 5 års erfarenhet av att arbeta som projektledare inom kommunikation
  • Van att arbeta med workflows och krossfunktionella aktiviteter.
  • Stor erfarenhet av att arbeta med kreativa uttag från marknads- eller byråsidan.
  • Erfarenhet av taktisk samt återförsäljarkommunikation.
  • En bred kompetens inom digital kommunikation.

Om företaget
TeTele2 levererar mobila tjänster, bredband, tv och en play-tjänst med underhållning från hela världen. Och vi står även bakom infrastrukturen som gör allt detta möjligt. Tele2 har alltid varit utmanaren som vill driva utvecklingen framåt för vi är övertygade om att allt kan göras bättre, smartare och ännu mer hållbart. Vi ska bli världens smartaste telekomoperatör, och för att nå dit behöver vi också nå ut, vi gör det under 2 mycket starka varumärken, Tele2 och Comviq.

Övrigt
Tjänsten är ett konsultuppdrag 12 månader och utgår från Tele2 kontor i Kista. Om du tycker att tjänsten låter intressant ansök enkelt med ditt CV och portfolio via länken, du behöver inte bifoga något personligt brev. För att få så mycket fakta som möjligt om dig kommer du att få svara på urvalsfrågor samt göra arbetspsykologiska tester innan vi kallar till intervju, eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Välkommen in med din ansökan! 
 

Sök jobbet

Anställningsform

Visstidsanställning

Tjänstgöringsort

Stockholms län

Kontaktperson

Jenny Lager

jenny.lager@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!