Brand Manager till spännande uppdrag

Om kunden / About the Client
Vår uppdragsgivare förstärker nu sin marknadsavdelning och söker därför en affärsinriktad Brand Manager. Fokus i rollen som Brand Manager ligger framförallt på att ta ett helhetsansvar där du kommer ansvara för att initiera, driva och implementera kategori- och varumärkesplaner för den svenska marknaden. Är du redo för ett utvecklande arbete i en stimulerande miljö med goda karriärmöjligheter är detta chansen för dig!

Arbetsbeskrivning / Work Description
Ditt huvudansvar är att skapa och genomföra aktivitetsplaner för hela Sverige, men även regionalt. Du ansvarar för allt ifrån det operativa genomförandet till den strategiska aspekten av att utveckla och etablera varumärket. Vidare innebär rollen ett självständigt ansvar och ett nära samarbete mot övriga lokala funktioner så som Sales, Trade och Category.

Du kommer arbeta med att analysera den svenska marknaden och göra marknadsplaner samt aktivitetsplaner. Vidare är det upp till dig att hantera medieplaneringen, utveckla och underhålla arbetet kring de digitala kanalerna samt att anpassa och optimera reklammaterialet för den svenska marknaden. Du kommer även att planera och genomföra olika former av event, presentationer och utbildningar samt ansvara för att ta fram underlaget för dessa.

Din profil / Your profile
Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande och har goda studieresultat. Du har ett par års erfarenhet av en liknande roll inom marknad eller försäljning, ett genuint intresse för konsumentvarubranschen och har du även något eller några års erfarenhet av arbete inom FMCG är det meriterande. Vidare har du goda kunskaper i såväl svenska som engelska.

Som person är du affärsinriktad och anpassningsbar, vilket visar sig genom att du agerar med en hög analytisk förmåga, ett drivande sätt och med en god integritet. Du är resultatinriktad med en stark implementationskraft där din kreativitet och innovativa ådra kommer till sin rätt. För att trivas med arbetet har du en god samarbetsförmåga och är van vid att arbeta strukturerat och mot deadlines.

Övrigt / Other
Tjänsten är ett uppdrag på inledningsvis sex månader med goda chanser till förlängning. Start så snart som möjligt – sök gärna tjänsten idag. Har du eventuella frågor kontakta Katharina Hjorth via mail katharina.hjorth@inhouse.se alternativt telefon 08-522 233 10. Varmt välkommen med din ansökan!

Om Inhouse / About Inhouse
INHOUSE skapar effektiva resurslösningar när det gäller personella resurser, genom att vi utifrån våra uppdragsgivares mål, strategier och övriga affärsmässiga förutsättningar, identifierar och tillsätter den kompetens eller andra åtgärder som krävs för att nå önskat resultat. Andra viktiga delar är vårt kvalitetssystem som säkerställer hög kvalitet och maximal uppdragseffektivitet samt vår strävan efter kreativitet, engagemang och lyhördhet i varje specifik situation i våra uppdrag.