Business Controller för uppdrag 6-12 månader till Nordisk researrangör

Om kunden / About the Client
Kunden är en nordisk researrangör som har sitt kontor i Stockholm.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Vi söker en Business Controller som kommer att arbeta inom en av våra affärsenheter. Till största del kommer arbetet vara fokuserat inom Travel Retail och Sales on board affär. Du kommer att arbeta med ekonomisk styrning, analys och uppföljning av våra leverantörer, Rollen innebär att du kommer att samarbeta med ett flertal människor i olika delar av organisationen, driva processer och kunna vara ett stöd i alla typer av ekonomiska frågor.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av:
Stöd i budget- och prognosarbete samt finansiellt stöd i upphandlingsprocesser. Du kommer även arbeta med uppföljningar och analyser av verksamhetens produkter. Du hanterar även uppföljningar och nyckeltalsberäkningar. En annan del av uppdraget är finansiellt stöd i våra upphandlingsprocesser
Vidare bistår du både chefer och affärsansvariga i ad hoc analyser och ekonomiska frågor samt rapportering och presentationer.
Du kommer också driva och delta i utvecklingsprojekt samt utveckling av processer och rutiner.

Din profil / Your profile
Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande, och som har tidigare erfarenhet av controllerarbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av Retailbranschen. Du har mycket goda datakunskaper och är även en mycket god användare av Excel och Power Point. Har du tidigare erfarenhet avtalshantering och inköpsprocessen så är det meriterande.

För att lyckas i rollen är du både prestigelös och ansvarstagande, du är strukturerad och är van att arbeta självständigt mot uppsatta mål. För det här uppdraget söker vi en god kommunikatör. Du är van att samarbeta med chefer, och vi ser att du är en pedagogisk person. Du är social och serviceminded och trivs med att ha många kontakter, agera bollplank och lösa problem. Det är viktigt att du har en god analytisk förmåga, och kan se både till helhet och detaljer.
Vidare är du duktig på att uttrycka dig i tal och skrift, i såväl svenska som engelska

Övrigt / Other
Uppdraget ska tillsättas omgående. Varmt välkommen med din ansökan! Urval pågår löpande.

Om Inhouse / About Inhouse
INHOUSE verkar inom People Management som innefattar bemanning/rekrytering, verksamhetsutveckling och kompetensutveckling inom fem affärsområden; Ekonomi, Kommunikation, HR , Administration och Management Consulting.

Tekniskt problem med din ansökan?
För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.
Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) ”/ ” ” ”.
Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare.

Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontaktas Daniel Lazar på
08-52 22 33 25 eller info@inhouse.se

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!