Business Controller till LloydsApotek

Om kunden / About the Client
LloydsApotek är en del av Celesio Group, ett av världens mest ledande internationella grossist- och detaljistföretag som levererar läkemedel och tjänster till apotek och sjukvård. Koncernen omsätter 215 miljarder SEK och sysselsätter 38 000 anställda i 14 länder. Antalet apotek uppgår till ca 2 200. McKesson Corporation, San Francisco, USA är den största ägaren av Celesio (nyligen rankade på 11:e plats på FORTUNE 500). Den svenska verksamheten utgörs idag av ett 80-tal apotek. LloydsApotek vill på ett passionerat och effektivt sätt erbjuda meningsfulla och innovativa apotekstjänster som inspirerar människor till ett mer positivt liv. Hos LloydsApotek möter kunden hjälpsam och kompetent personal som kan recept och är experter inom hud och värk.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Vill du vara med på en spännande resa och utvecklas tillsammans med oss? Vi söker just nu en erfaren Business Controller!

Vi söker dig som är en erfaren och driven controller som tillsammans med teamet på controllerenheten vill vara en aktiv affärspartner till ledningen och övriga i organisationen. Som Business Controller är ditt främsta uppdrag att göra och stämma av månadsbokslut, stödja apotekschefer och vårt huvudkontor i ekonomiska frågor och förse företaget med nödvändiga analyser och rapporter. Du kommer att ansvara för delar av månadsrapporteringen till våra tyska ägare. Utöver månadsboksluten är budgetering och prognostisering vanligt förekommande uppgifter. Du kommer även att stödja företaget med analyser relaterat till investeringar. Då vi är en liten enhet inom Celesio Group bjuder arbetet som Business Controller på stor spännvidd utöver ovanstående arbetsuppgifter. Då vi har mycket kontakt med våra ägare sker en stor del av både intern och extern kommunikation på engelska. Som Business Controller rapporterar du till Head of Business Controlling.

Din profil / Your profile
– Är utbildad företagsekonom
– Har minst 3-5 års erfarenhet av att genomföra, kvalitetssäkra och följa upp månadsbokslut, budget och prognos
– Är en van datoranvändare med mycket goda kunskaper i Office-paketet framförallt Excel och Powerpoint
– Behärskar flytande affärsengelska
– Har ett starkt kundfokus och en ambition att prestera på en hög nivå, med fokus på resultat
– Kan och är komfortabel med att utmana i syftet att förbättra
– Är ansvarstagande och ser till att saker blir gjorda, enligt överenskommen tidsplan och har förmågan att kommunicera på alla nivåer

Du som söker tycker om att arbeta i en miljö med stor förändringstakt och trivs på en informell arbetsplats med högt i tak och där människor har nära till skratt. Vi uppmuntrar till egna initiativ och förmåga att tänka utanför boxen. Utvecklingsmöjligheterna, även internationella, för rätt person är mycket goda.

Övrigt / Other
Välkommen med din ansökan, dock senast 2015-09-22

Om Inhouse / About Inhouse
INHOUSE skapar effektiva resurslösningar när det gäller personella resurser, genom att vi utifrån våra uppdragsgivares mål, strategier och övriga affärsmässiga förutsättningar, identifierar och tillsätter den kompetens eller andra åtgärder som krävs för att nå önskat resultat. Andra viktiga delar är vårt kvalitetssystem som säkerställer hög kvalitet och maximal uppdragseffektivitet samt vår strävan efter kreativitet, engagemang och lyhördhet i varje specifik situation i våra uppdrag.

Tekniskt problem med din ansökan?
För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.
Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) ”/ ” ” ”.
Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare.

Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontakta Inhouse på 08-52 22 33 10 eller info@inhouse.se

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!