Business Operations Manager till designbolaget Aarke AB


Är du den vi söker?
Vill du bli en del av ett framgångsrikt entreprenörsdrivet bolag och bli en del av ett kreativt team? På Aarke får du en nyckelroll i företagets fortsatta utveckling och tillväxt internationellt. Här får du också en unik möjlighet att utvecklas i takt med företagets framfart.

Aarke AB är ett designdrivet bolag som utvecklar, producerar och säljer köksprodukter. Företaget växer så att det knakar och ska nu stärka upp teamet med en Business Operations Manager. Rollen är viktig och du får en central position i företaget, där ditt arbete kommer skapa skillnad för företagets fortsatta tillväxt. Då rollen är bred, kan arbetet innebära både högt och lågt. Ena dagen bidrar du i strategi- och affärsutvecklingsprojekt och andra dagen effektiviserar du och skapar administrativ ordning.

Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter är:
• Implementera ett ERP-system (lager/logistik/ shipping/fakturering/prognos)
• Prognostisera och budgetera
• Utveckla business cases för produkter och processer
• Planera produktion och stämma av leveranser till kunder
• Utveckla processer och flöden för logistik
• Bygga upp en global e-handelslösning
• Strategi och affärsutveckling
• Löpande avstämningar gentemot ekonomibyrån
• Övervaka inkommande ordrar
• Ansvara för bolagets fakturering

Din profil
Du är i början av din karriär och har arbetat några år, gärna på ett mindre produktbolag, gärna entreprenörsbolag. För att lyckas i rollen är du driven, kreativ och självgående. Du har en akademisk examen inom ekonomi eller industriell ekonomi och det en stor fördel om du har god förståelse för supply chain. Då bolaget har tillverkning samt försäljning internationellt är det viktigt att du både talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Du har ett väl utvecklat affärssinne och det är viktigt för dig att känna dig som en del av företaget och dess utveckling. Du är också nyfiken och systemintresserad samt behärskar Excel och hela Officepaketet väl. Erfarenhet av att ha använt ett ERP system är ett plus.

Om företaget
Aarke betyder ”vardag” på sydsamiska. Varumärket Aarke grundades av två industridesigners, Jonas Groth och Carl Ljungh, och affärsidén är att designa, producera och sälja hushållsapparater i premiumsegmentet. Den första produkten, kolsyremaskinen Aarke Carbonator, lanserades i slutet av 2016 och har hunnit få både Bäst i test, blivit hyllad av Oprah Winfrey, och säljs nu på över 20 marknader. Nu är ytterligare köksprodukter på ritbordet och det kommer ut nya produkter redan senare i år.

Övrigt
I denna rekrytering samarbetar Aarke AB med Inhouse AB. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt dock helst före den 24 mars. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sanna Låås, 073-1537224 alternativt sanna.laas@inhouse.se.

Gör succé på arbetsintervjun

Gör succé på arbetsintervjun – våra bästa tips!

Är du på gång att byta jobb? I den här guiden går vi igenom de bästa tipsen för att maximera arbetsintervjun.

Ladda hem guide »