Denna tjänst är inte längre aktuell.
Campaign Manager till Alligo – Swedol/TOOLS
Har du erfarenhet att driva och projektleda marknadsföringskampanjer som skapar effekt?
Nu söker vi dig som har arbetat i en liknade roll och som är redo att ta nästa steg och vill bli Alligos nästa Campaign Manager och en nyckelspelare i marknadsteamet.
Campaign Manager hos Alligo är en bred och viktig roll inom företaget som syftar till att driva och samordna kampanjer till deras säljkanaler. Kampanjarbetet är ett viktigt säljstyrningsverktyg och driver distribution till butik och placering i butik. Projektledning, planering, administration, beställning av material till kampanjer. Sammanställning av intern kommunikation till t ex intranät och presentationer. Stöttning i texter och rubriksättning för kampanjer förekommer.
Samarbete med kollegor på avdelningen samt intressenter är en förutsättning för arbetsuppgifternas positiva resultat. På marknadsavdelningen finns grafiska formgivare för produktion av det mesta. Vi använder externa byråer vid behov. Campaign Manager rapporterar till Nordisk Marknadschef.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av;
- Ansvar att planera, koordinera, driva och genomföra kampanjer enligt plan. Koordinering mellan inköp, marknad och försäljning
- Ansvar att planera och beställa material till kampanj hos grafiker. Stötta och samarbeta med grafiker för bra leverans
- Ansvar att föreslå förbättringsförslag
- Ansvar för partnerprogram Sverige
- Ansvar att supportera de nordiska marknadsavdelningarna (för närvarande Norge och Finland).
Din profil
För att lyckas i rollen behöver du vara van vid att självständigt driva marknadsprojekt och ha mycket god förståelse för butikskommunikation. Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning inom marknad, sälj eller projektledning och relevant arbetslivserfarenhet.
Du har lätt för att samarbeta och är van att arbeta strukturerat och att ha många kontaktytor.
Du har mycket goda kunskaper inom MS Office och behärska både svenska och engelska mycket bra.
Som person tror vi att du är självgående och tycker om att skapa nya kontakter, är prestigelös och anpassar dig snabbt till nya omständigheter.
Om koncernen
Alligo är ett nytt gruppnamn och vi är mest kända på marknaden genom våra starka konceptvarumärken Swedol, TOOLS, Grolls och Univern. Sammantaget omsatte Alligo 8,1 miljarder kronor 2020 och har cirka 2300 anställda. Tillsammans riktar vi oss i första hand till företagskunder inom industri & verkstad, bygg & anläggning, offentlig verksamhet, åkeri & transport eller jord- & skogsbruk. Vi vet att de efterfrågar högsta kvalitet på produkter, tjänster och rådgivning. För att möta det har vi en kompetent säljkår, nära samarbete med marknadsledande leverantörer och ständig utveckling av egna varumärken och sortiment. Hos oss kan man handla verktyg, förnödenheter, arbetskläder och skydd och man kan göra det i butik, på nätet eller direkt från någon av våra inne- eller utesäljare. Vi har webbhandel och cirka 200 butiker i Sverige, Norge, Finland och Estland
Är du intresserad av att läsa mer om Alligo (Alligo.com), vår aktiekurs https://www.alligo.com/finansiell-information/aktiekursgraf/ , eller söka jobb https://alligo-group.weselect.com/
Några av våra koncept och varumärkessajter hittar du här: swedol.se, tools.se, björnkläder.se,
Övrigt - Vad händer nu?
Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning med placering på Alligos huvudkontor i centrala Tyresö, ca 15 min från Gullmarsplan.
Du ansöker enkelt genom att bifoga ditt CV här på hemsidan. Om du går vidare i processen kommer du inför första intervju genomföra ett arbetspsykologiskt tester. Intervjuer kommer att ske efter efter årssikftet. Ansökningarna kommer att hanteras löpande så vänta inte med din ansökan! Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Louise Helin, louise.helin@inhouse.se
Välkommen med Din ansökan!
Sök jobbet
Anställningsform
Tillsvidare
Anställningsomfattning
Heltid
Tjänstgöringsort
Stockholms län