CFO sökes till Babyshop.com

Om kunden / About the Client
Babyshop.com grundades 2006 och är idag Nordens ledande butik för barnmode för åldrarna 0-10 år. Med ett brett sortiment av kvalitativa välkända varumärken med barn- och mammakläder, barnskor och barnvagnar satsar Babyshop på att bli Europas ledande butik för barnmode. Samtliga produkter finns på lager och för bästa möjliga kundservice skickas alla beställningar inom ett dygn, fri frakt och öppet köp i 30 dagar. Vi är idag ca 35 anställda och har vårt kontor och lager på Lidingö.
Babyshop.com befinner sig i en expansiv fas och behöver stärka upp med en CFO.
Samarbetspartner i denna rekrytering är Inhouse AB.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Som CFO på Babyshop.com har du yttersta ansvaret för bolagets ekonomi. Det innefattar budget, prognoser, ekonomistyrning och rapportering till VD och styrelse. I dina arbetsuppgifter ingår även cashflow, bankkontakter och finansiella frågor. Du ska även bygga struktur för ekonomifunktionen och rapportering för den fortsatta expansionen. Till din hjälp finns en redovisningsekonom samt en byrå som sköter löpande redovisning, bokslut och löner.

Din profil / Your profile
Vi söker dig som har arbetat några år som CFO tidigare och som har rapporteringsvana gentemot ledning och styrelse. Du har förståelse för vår affär och kan leverera i tid och känner dig bekväm med finansiella frågor. Vi ser helst att du har varit med på en tillväxtresa tidigare. Något vi värdesätter är om du varit på entreprenöriellt bolag tidigare.
Meriterande är om du har erfarenhet från branschen samt hanterat den finansiella delen av förvärv. Det är en fördel om du arbetat i internationell verksamhet tidigare.
Vi erbjuder en spännande tjänst och möjlighet att påverka din roll och din fortsatta utveckling.

Övrigt / Other
Tjänsten är tillsvidare och tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag. Din ansökan ska vara på svenska och bestå av ditt CV och ett personligt brev.

Om Inhouse / About Inhouse
INHOUSE verkar inom People Management som innefattar bemanning/rekrytering, verksamhetsutveckling och kompetensutveckling inom fem affärsområden; Ekonomi, Kommunikation, Försäljning, HR och Administration.