CFO sökes till världens renaste tillväxtbolag

Om kunden / About the Client
ReformTech är ett svenskt Cleantech start-up inom fordonsindustrin. Företaget grundades 2008 och har haft en stark tillväxt sedan dess. Målet är att bli nästa stora svenska industribolag i fordonsbranschen. ReformTech utvecklar banbrytande och robusta värmeprodukter som avsevärt minskar fordonens totala utsläppsnivåer, baserat på en unik och patenterad teknisk plattform.

ReformTech utvecklar, tillverkar och säljer världens renaste värmare, baserade på en unik teknikplattform av ren och katalytisk bränslebearbetning. ReformTech´s enastående teknik möjliggör överlägsen värmeprestanda, ökad effektivitet samt minskade utsläpp genom en unik reaktorkonstruktion och katalytisk förbränning.

ReformTech´s kunder är främst globala fordons OEM´s och stora systemintegratörer. Värmarna lämpar sig också för kunder inom eftermontering och eftermarknadsapplikationer, så som husbilar, båtar och lastbilar.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Inhouse söker nu en affärsdriven och ambitiös CFO till vår kund ReformTech.

Som CFO på ReformTech ansvarar du för att införa ett strategiskt arbetssätt inom ekonomifunktionen, att skapa processer och rutiner för rapportering samt intern och extern ekonomistyrning i takt med att bolaget växer. Du kommer även ansvara för kontakterna mot dom globala kontoren och supportera investerarna i olika frågor. Du ingår i företagets ledningsgrupp, är delaktig i utvecklingen av bolaget och arbetar nära VD i operativa och strategiska frågor och rapportera till VD och styrelse.

I rollen ingår;
o Leda, coacha och fördela arbetet för ekonomiavdelningen
o Utveckla de ekonomiska processerna och systemstödet
o Ansvara för bokslut och månatlig rapportering till styrelse, VD och investerare
o Driva budget- och prognosprocessen
o Ansvar för kontakt gentemot bolagets revisor och bank
o Ansvara för kostnadskontroll och kassaflöden
o Förhandlingar och business case
o Kalkyler och likviditetsanalyser

Din profil / Your profile
Vi söker dig som har en bred erfarenhet inom ekonomi med mycket god förståelse för redovisningsfrågor. Du får gärna ha arbete inom produkt-och start up bolag och tidigare byggt upp en ekonomiorganisation i en internationell miljö.

Vi ser en proaktiv, driven person med stor potential och som har ett helhetstänk och kan stötta i affärsnära frågor och vill vara med i bolagets kommande expansion.

Övrigt / Other
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde efter överenskommelse. Vid frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Carola Arkeklint, 072-396 0731 på Inhouse. Ansök via länken nedan så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 30 april.

Om Inhouse / About Inhouse
INHOUSE skapar effektiva resurslösningar när det gäller personella resurser, genom att vi utifrån våra uppdragsgivares mål, strategier och övriga affärsmässiga förutsättningar, identifierar och tillsätter den kompetens eller andra åtgärder som krävs för att nå önskat resultat. Andra viktiga delar är vårt kvalitetssystem som säkerställer hög kvalitet och maximal uppdragseffektivitet samt vår strävan efter kreativitet, engagemang och lyhördhet i varje specifik situation i våra uppdrag.

Tekniskt problem med din ansökan?
För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.
Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) ”/ ” ” ”.
Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare.
Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontakta Inhouse på 08-52 22 33 10 eller info@inhouse.se