CFO till Velove Bikes AB

Är du den vi söker?
Marknaden för hemleveranser förändras och växer snabbt samtidigt som den genomgår en kritisk omvandling; Urbanisering, digitalisering, e-handel, ändrade kundpreferenser, ökad miljöhänsyn.

Velove bygger nu upp ett unikt system för energieffektiva leveranser där paketmottagarens upplevelse står i centrum.

Velove befinner sig i en mycket spännande tillväxtfas och söker nu en engagerad och driven CFO som vill vara med på resan och spela en nyckelroll i utvecklingen av bolaget!

Arbetsbeskrivning
Som CFO hos Velove kommer du, tillsammans med CEO och övriga organisationen bygga och vidareutveckla en framåtriktad och affärsdriven organisation.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Huvudansvar för ekonomin i företaget
• Tätt samarbete med CEO och förväntas vara initiativtagande och proaktiv i sättet att arbeta.
• Ansvar för prognos, budget, uppföljning och analys av företagets verksamhet
• Ansvar för likviditetsanalyser, finansiering och kapitalstruktur
• Sätta och utveckla rutiner och processer
• Årsredovisning
• Business Controlling
• Affärsutveckling

Din profil
För att lyckas i rollen är du flexibel, nyfiken och ansvarstagande. Du är van och tycker om att arbeta högt & lågt. Du är självgående och tycker om att driva ditt eget team och företaget framåt.

Du sporras av förändring och drivs av att ständigt utveckla och förbättra. Du har en entreprenöriell ådra och lockas av utmaningarna i ett bolag med ambitiösa tillväxtplaner.

Du har sedan tidigare erfarenhet av liknande roll och trivs med att vara delaktig i en tillväxtresa där snabba beslut sker och blicken alltid är riktad framåt. Du ingår i ledningsgruppen och rapporterar till CEO.

Vi ser att du har följande erfarenhet:
• Du har en relevant akademisk utbildning
• Minst 5 års erfarenhet som CFO eller omfattande erfarenhet som Business controller
• Erfarenhet från bolag i snabb tillväxt är meriterande
• Du är van vid att arbeta i affärssystem och behärskar självklart Microsoft Office (Excel, Word och PPT)
• Flytande i engelska och svenska i både tal och skrift
• Vana att driva förändringsprocesser och aktivt bidra till affärsutveckling är meriterande

Om företaget
Tomorrow’s e-commerce will face substantially increased customer demands for convenient, efficient, green, online home delivery solutions. Velove is dedicated to set the market reference for sustainable, urban last-mile solutions and services.

Velove is a game changing company that combines cutting-edge hardware- and software development with business- and process innovation to create a last-mile delivery solution that allows our customers and the whole urban ecosystem to flourish.

Velove will operate in 3 cities around the turn of the year 2020–2021. In total, Velove will be available in 15 cities at the turn of the year 2021–2022 and, thereafter, the expansion will accelerate to 50 cities by 2022.
Welcome onboard!

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start så snart som möjligt. Du är placerad på Veloves kontor i Göteborg eller Stockholm. Har du frågor kring tjänsten eller processen hör av dig till Erik Andersch, erik.andersch@inhouse.se eller till karin.fritzon@inhouse.se på Inhouse. Välkommen med din ansökan!

Sök jobbet

Kontaktperson

Erik Andersch
erik.andersch@inhouse.se

Erik Andersch
Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Tjänstgöringsort

Västra Götalands län

Sök det här jobbet Tipsa en vän

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!

Se alla lediga jobb

Ansökan

Här kan du välja att logga in med LinkedIn eller att fortsätta med att fylla i uppgifterna i formuläret nedan. Apply with LinkedIn
Upload

Här kan du bifoga dina dokument till ansökan

I enlighet med de regler kring datalagring som finns krävs ditt samtycke för att kunna slutföra din registrering. Du kan välja mellan att ge ditt fullständiga samtycke och då ha möjlighet att bli matchad mot detta och andra rekryteringsuppdrag, eller ge ett begränsat samtycke och då enbart matchas mot detta och andra jobb som du själv sökt.

Fler jobb