Chefsassistent till Stockholmshem

Om kunden / About the Client
Stockholmshem är ett av landets största bostadsföretag. I våra 25 000 lägenheter bor 48 000 stockholmare – lika många som i en medelstor stad. Vi har dessutom ca 3000 lokaler. I över 75 år har vi byggt och förvaltat hem åt nya, gamla och unga stockholmare. Vårt arbete utgår från våra kunder – hyresgästerna – och syftar till att erbjuda ett välkomnande, bekvämt och tryggt boende – varje dag.
Vi är ett allmännyttigt bostadsföretag som ägs av Stockholms stad och ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB. Antalet anställda är ca 300 personer.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Som Chefsassistent på Stockholmshem ansvarar du för det administrativa stödet åt chefen för Boende och Lokaler i första hand samt i viss mån till andra chefer på avdelningen. Det är en koordinerande roll där du är spindeln i nätet i pågående projekt och där din organisationsförmåga och prestigelöshet värdesätts. Du ansvarar för mötesbokningar både internt och externt. Du koordinerar agendan samt planerar, bokar och kvalitetssäkrar konferenser. Vidare sammanställer du statistik och tar fram presentationsmateriel. I viss mån ingår även hantering av kalender, mail och telefonsamtal. Utöver de administrativa uppgifterna åt cheferna förväntas du utveckla och driva egna mindre projekt.

Din profil / Your profile
Vi söker dig som är driven och med god planeringsförmåga som prioriterar och håller tidsplaner. Du har lätt för att samarbeta men är även van vid att arbeta självständigt. Du är social och kan med lätthet kommunicera med olika yrkesgrupper. Du är en van användare av Officeprogrammen och är duktig på att skapa presentationer i Powerpoint samt är insatt i sociala medier. Du har mycket goda kunskaper i svenska språket.

Egenskaper som snabbhet, pålitlighet, noggrannhet och engagemang är viktiga för att du ska bli framgångsrik i din roll. Det är meriterande med erfarenhet från fastighetsbranschen. Vi ser gärna att du har minst fem års erfarenhet från motsvarande tjänst.
Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.

Övrigt / Other
Tjänsten är en inhyrning på sex månader via Inhouse med stor chans till förlängning.

Om Inhouse / About Inhouse
INHOUSE skapar effektiva resurslösningar när det gäller personella resurser, genom att vi utifrån våra uppdragsgivares mål, strategier och övriga affärsmässiga förutsättningar, identifierar och tillsätter den kompetens eller andra åtgärder som krävs för att nå önskat resultat. Andra viktiga delar är vårt kvalitetssystem som säkerställer hög kvalitet och maximal uppdragseffektivitet samt vår strävan efter kreativitet, engagemang och lyhördhet i varje specifik situation i våra uppdrag.

Tekniskt problem med din ansökan?
För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.

Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontaktas Daniel Lazar på
08-52 22 33 25 eller info@inhouse.se

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!