Denna tjänst är inte längre aktuell.

Inhouse / Jobb / Content Coordinator till Cellbes

Är du den vi söker?
Älskar du mode och är vass på sociala medier? Är du en stjärna på att ta fram inspirerande innehållsmaterial till digitala kanaler? Kan du hålla många bollar i luften, är driven och vill jobba i en kreativ miljö? Då kan rollen som Content Coordinator på Cellbes vara något för dig!

Arbetsbeskrivning
Som Content Coordinator på Cellbes kommer du att få arbeta med att Planera och producera innehåll för sociala medier (organiskt) med fokus att driva varumärke. Du blir en viktig person i det Kreativa teamet och kommer jobba med att skapa mervärde för våra kunder och bli en viktig del i vårt pågående varumärkesarbete. Du kommer att ansvara över att kvalitetssäkra bilder samt driva Live Shopping och andra interaktiva aktiviteter mot kund. I rollen ligger stort fokus på Cellbes varumärke och mission ”Att på ett hållbart, inkluderande och inspirerande sätt stärka kvinnors självkänsla”.
Cellbes commercial avdelning består av ca 30 personer uppdelade på 4 avdelningar. Bolaget expanderar och satsar mycket på marknadsföring bla genom kampanjen #viärcellbes där vanliga kvinnor runt om i Sverige blir ”Modell för en dag” då de fotograferas och filmas för Cellbes kampanjer. Vi är stolta över vår kollektion i stl 34-64 som dessa lokala kvinnor i alla åldrar visar upp.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Samarbeta med Design & Inköp för full insikt och kunskap om Cellbes kollektion.
  • Idéarbete kring presentationer och säljdrivande åtgärder av nya kollektioner i alla kanaler.
  • Producera bild och rörligt material med fokus på sociala medier.
  • Samarbeta med inköpskontrollers för att säkerställa fokuskategorier och satsningsprodukter.
  • Delta vid fotograferingar och bildval, döpning och bildbearbetning.
  • På ett inspirerande sätt driva varumärket i Social Media.
  • Implementera och genomföra interaktiva event som ex LiveShopping
  • Medverka till att optimera resultat och kostnader i alla digitala kanaler.

Din profil
Vi söker dig som är kompetent, påhittig, prestigelös, och gillar att samarbeta i kreativa processer. Vi ser att du gillar kläder och mode och arbetar vant i de olika sociala media plattformarna. Du har också god förståelse för vilket innehålls om passar i de olika kanalerna och hur man arbetar med kundresan i dessa.

Kvalifikationer

  • Relevant eftergymnasial utbildning.
  • God erfarenhet av Sociala media kanaler.
  • Uppdaterad på modetrender och förmåga att omsätta dessa till ett kommersiellt uttryck.
  • Ha erfarenhet av social media.
  • Kunskap i de grafiska programvarorna för bild och rörligt, Adobe, After effects, Premiere Pro.
  • Stå upp för våra värdeord och i allt eftersträva att jobba efter ”Mod”, ”Driv” och ”Tillsammans

Om företaget
Cellbes startade redan 1954 som ett postorderföretag och har sedan dess utvecklats till att bli ett av de ledande E-handelsföretagen inom mode -och heminredning. Vår drivkraft är att erbjuda favoritplaggen i garderoben, oavsett tillfälle. Det breda storleksutbudet är en viktig del av det och storlekarna går från 34-64 för kvinnor och S-8XL för män.
Cellbes har sitt huvudkontor i Borås och omsätter ca 600 MSEK. Vi är verksamma på 9 marknader i Europa, med kontor i tre av dessa samt ett sourcingkontor i Shanghai. Med en fantastisk personalstyrka på ca 200 medarbetare fortsätter vi vår resa för att nå vår vision: Att på ett hållbart, inkluderande och inspirerande sätt stärka kvinnors självkänsla.

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Matchar du profilen, tveka inte på att söka redan idag! Har du frågor kring tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Nadja Frisk på nadja.frisk@inhouse.se. Vi ser fram emot din ansökan!

 

Sök jobbet

Anställningsform

Tillsvidare

Anställningsomfattning

Heltid

Tjänstgöringsort

Västra Götalands län

Kontaktperson

Nadja Frisk

nadja.frisk@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!