Kontakt

Content Creator (2 st) till Stockholmsmässan marknadsteam


Är du den vi söker?
Är du en Content Creator som har erfarenhet av att arbeta med sökordsmarknadsföring och kan bygga sökordskampanjer i Google Anaytics, har arbetat operativt i Facebook, Linkedin, Youtube och Ads managers och kan obehindrat skapa, publicera och samt dra trovärdiga analyser?

Nu söker vi dig som vill vara en del av Stockholmsmässans marknadsteam Marknadsteamet består av marknadschef, marknadsassistent, projektledare och Content Creators. Totalt är det 24 person som arbetar på marknadsavdelningen fördelat på fyra team. Nu söker vi en Content Creator till Kongress/Event och en till Stormässor

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av att skapa, publicera och analysera innehåll i digitala kanaler.

Arbetsbeskrivning
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
• Skapa innehåll i form av text och bild till Stockholmsmässans webbplatser och sociala medier
• Vara ett stöd till marknadsprojektledaren och andra funktioner på avdelningen
• Skapa innehåll och publicera nyhetsbrev
• Publicera innehåll av innehåll i olika system/verktyg
• Omvärldsbevaka och håll sig uppdaterad kring mässmediet och aktuella ämnen och händelser inom uppdraget

Din profil
Som person ser vi att du är driven, social och lösningsorienterad. Du är en person som trivs när det finns möjlighet att förbättra och påverka samtidigt som du är en do:er. Att arbeta självständigt ser du inte som något hinder men trivs att arbeta i grupp. I gruppen är du en person som är inlyssnade och kommer gärna med förslag till idéer. Du är van att utifrån ett grundmaterial skapa innehåll som är målgrupps- och kanalanpassad. Vi ser att du har en djup kunskap inom digitala kommunikation och kan ses som en digital ambassadör internt.

För att lyckas i rollen krävs det at du har ett stort intresse för kommunikation och gärna i digitala kanaler och du håller dig uppdaterad med vad som händer på marknaden. Du arbetar strukturerat och noggrant. Du känner dig trygg att kommunicera likväl på svenska som engelska både muntligt och skriftligt. Du har verktygen som gör att du hanterar ett högt arbetstempo. Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning inom media- och/eller kommunikation med flerårig praktisk erfarenhet av kommunikationsarbete från en marknadsavdelning eller contentbyrå
Vidare ser vi att du har goda kunskaper i Office paketet, Photoshop, Google analytics och meriterande om du har kunskaper i Sitecore.

Om företaget
Stockholmsmässan är Nordens största mötesanläggning. I 75 år har vi genomfört mässor och kongresser som gett våra besökare massor av inspiration, kunskap och affärsmöjligheter. Vår verksamhet bygger på det personliga mötet – grunden för all mänsklig kommunikation och något som aldrig går att ersätta. Möten ger nya kontakter och nya tankar, i allt från oväntade möten på stan till stora organiserade möten med tiotusentals deltagare.

Det är där vi på Stockholmsmässan kommer in. Vi älskar möten – alla sorters möten. Och därför är vi experter på att arrangera, planera och skapa möten som gör skillnad, både i det stora och i det lilla. Med ett 70-tal branschledande mässor och hundratals nationella och internationella kongresser, konferenser och evenemang varje år, möter vi människor från alla världens hörn, branscher och kulturer. En mer inspirerande 75-åring får man leta efter!

Övrigt
Denna tjänst är placerad på Stockholmsmässan i Älvsjö. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid. Låter tjänsten intressant? Intervjuer sker från mitten av augusti. Har du frågor gällande tjänsten kontakta Sandra Pettersson, Rekryteringskonsult via e-post sandra.pettersson@inhouse.se