Content manager med känsla för både bredd och höjd till Byggmax

Är du den vi söker?
För att ytterligare öka vår inhouseavdelnings slagkraft söker vi en innehållsansvarig person med både vass penna och med koll på s k ”hemmafix”. Du behöver inte vara en byggnads-teknisk ingenjör, men du ska äga och kunna skapa nytt content till Byggmax alla olika kanaler. Och om du dessutom en fena på att skriva pressreleaser och har koll på PR-arbete är det en riktig bonus. Byggmax är en offensiv lågprisaktör inom byggvaruhandeln i Norden. Vi har en stark marknadsposition på den svenska marknaden och har i och med lanseringen i Norge 2007 och i Finland 2008 visat att konceptet kan etableras framgångsrikt även på andra marknader. Byggmax har sedan starten 1993 öppnat över 150 butiker.

Arbetsbeskrivning
Din uppgift är att vara Byggmax röst i all tryckt reklam och därutöver ansvara för, underhålla och utveckla Byggmax content – både online och i print. Du är en skicklig skribent och kan även agera redaktör för t ex våra reklamblad. Du kommer producera mycket själv, men också med hjälp av våra olika samarbetspartners.
Som Content Manager kommer du vara en del av Byggmax inhouseavdelning där vi lovar dig en välplanerad och strukturerad arbetsmiljö med härliga kollegor, högt i tak, självständigt arbete och massor av kreativa vibbar.
Du rapporterar till marknadschef, men kommer att ha många kontaktytor internt mot webb, inköp, butik och externa leverantörer.
Dina arbetsuppgifter kommer att vara följande:
• Att både producera eget och beställa content till Byggmax samtliga kanaler.
• Att skriva alla reklamtexter – från annonser till DR-blad.
• Att vara redaktör för reklamblad och andra projekt.
• Att äga och strukturera befintligt content.
• Att skapa innehåll som engagerar i form av ”Gör-så-här”-reportage, inspirations-artiklar och byggtips.
• Att skriva och skicka ut pressreleaser via Cision.
• Att vara kontaktperson mot produktionsbolag, reklambyråer och översättare tillsammans med marknadskoordinator.
• Att koordinera aktiviteter mellan webb, inköp och kundtjänst tillsammans med marknadskoordinator.
• Att tillsammans med dina formgivarkollegor vara ansvarig för att utveckla Byggmax Groups grafiska profil och tonalitet och att denna följs.

Din profil
För att lyckas i denna roll behöver du ha minst 3 års arbetslivserfarenhet och omfattande erfarenhet eller relevant utbildning. Du är organiserad, behärskar det svenska och engelska språket i tal och skrift samt har ett öga för färg och form. Bra innehåll är lätt som en plätt för dig.
Du är en skicklig teamplayer som också kan arbeta självständigt. Du har förmågan att på egen hand driva projekt och ta egna initiativ. Du är mycket stresstålig och har en positiv och lösningsorienterad inställning till dina arbetsuppgifter och livet i största allmänhet.

Övrigt
Denna tjänst är placerad på Byggmax huvudkontor kontor i Solna (T-bana Västra Skogen). Tjänsten är tillsvidare på heltid med 6 månader provanställning. Sista ansökningsdag är den 30 augusti, men intervjuer sker löpande och vill tillsätta tjänsten så snart som möjligt. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta rekryteringskonsult på Inhouse – Håkan Bodman, hakan.bodman@inhouse.se – Välkommen med din ansökan.