Kontakt

Content Manager till Gallerix


Är du den vi söker?
Är du en driven Content Manager som letar efter nya utmaningar och vill vara med på Gallerix fortsatta spännande resa? Nu söker vi dig som är multikonstnär och motiveras av att få vara med att påverka och utveckla den digitala verksamheten och som stimuleras av att arbeta på ett entreprenörsdrivet företag där man ser helheten och där den ena dagen inte är den andra lik.

Arbetsbeskrivning
I rollen som Content Manager hos oss är din övergripande uppgift att jobba för en optimerad digital kundupplevelse. Du kommer att ansvara för att skapa innehållet till våra digitala kanaler. Det innebär att jobba både operativt likväl som strategiskt.

En dag kan bestå av att:
• Skapa och publicera innehåll i digitala och sociala kanaler (allt från att skriva till att själv ta fram t ex bild- och rörligt material).
• Ta fram strategier tillsammans med kommersiella gruppen.
• Analysera utfall och optimera.
• Planera, genomföra och följa upp våra digitala kampanjer (från planeringsstadiet till t ex att skapa banners).
• Publicera och besvara frågor i sociala medier.
• Producera och distribuera nyhetsbrev.

Din profil
För att lyckas i rollen ser vi att du har arbetat som Content Manager eller i en liknande roll och har några års erfarenhet av att skapa innehåll i digitala och sociala kanaler i synnerhet från e-handeln. Vi ser att du har god affärsförståelse och är analytiskt lagd.

För att trivas hos oss ser vi att du är driven, strukturerad och utvecklingsorienterad. Du är van vid att ta egna initiativ och att driva saker självständigt samtidigt som du har lätt att samarbeta.

Du arbetar obehindrat i de grafiska designprogrammen och har även erfarenhet att arbeta i publiceringsverktyg. Du är en god kommunikatör och skribent som har intresse av form och inredning.

Om företaget
Gallerix vill vara den självklara destinationen för dig som vill sätta en personlig prägel på ditt hem. Vissa saker eller föremål i våra hem ger mer karaktär och attityd än andra. Foton, posters, konst, ramar och interiörprodukter är det som gör stor skillnad, det som gör hemmet personligt.

Vår affärsidé är enkel – vi gör dina väggar personliga! Varje människa är unik. Det finns ingen annan som du, ingen tänker som du och ingen har den kreativitet som just du har. Du har säkert massor av idéer som kan göra ditt hem lite vackrare och personligare. Lita på magkänslan och kom till oss – vi hjälper dig att skapa ett hem som visar vem du är.

Vi brinner för att förverkliga dina idéer. Vi tror på att alla människor är kreativa och att vi tillsammans kan förädla idéer som ger både ett intryck och avtryck. Genom ett gediget hantverkskunnande och en känsla för färg & form och en tro på att små saker gör stor skillnad samt genom ett sortiment av produkter som ger ditt hem en personlig karaktär.

Övrigt
Kontoret är centralt placerat i Stockholms innerstad.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % med start omgående.
Är den här tjänsten som gjord för dig? Skicka då din ansökan omgående via länken, vi kommer intervjua löpande. Vid eventuella frågor gällande tjänsten kontakta Maria Lindskog Klasén, rekryteringskonsult via e-post maria.lindskogklasen@inhouse.se eller telefon 0735 029 049.