Content Manager till HL Display för uppdrag

Är du den vi söker?
Är du en Content Manager som är på jakt efter ett uppdrag under tre månader på heltid för att fortsätta på 50% under ytterligare tre månader med start i januari?
HL Display söker en Content Manager som kommer att ha en viktig roll i både intern som extern kommunikation för att öka kännedom och tillväxt.

I rollen kommer du att ta fram content planer, skapa, producera och publicera innehåll samt göra uppföljning. Till hjälp kommer du ha en fotograf som även gör rörlig kommunikation. Du kommer att arbeta med beställare i olika länder och tillsammans ta fram information för att skriva och skapa material för publicering på webben eller för kataloger eller broschyrer. Du kommer att vara en del av ett in-house team på fem personer och ansvara för att skriva innehåll, publicera och följa upp i huvudsak på webben och på LinkedIn.

Din profil
Vi tror att du har arbetat några år, har erfarenhet av att arbeta som Content Manager och med lead generering inom B2B, gärna dagligvaruhandeln. Du beskriver dig själv som en driven orädd person som har en god social förmåga och har lätt att samarbeta. Du är van att skriva texter utifrån givna ledord och hållpunkter och har förmågan att göra texterna intressanta för mottagaren. Du är van vid ett oftast högt tempo och att ha många projekt pågående samtidigt. För att lyckas i detta uppdrag ser vi att du har en mycket god kommunikativ förmåga på engelska då du kommer skriva på engelska i huvudsak. Du är van att arbeta med verktyg som EPI server, Google Analytics, InDesign, photoshop och såklart word, och power point.

Övrigt
Uppdraget är placerad på HL Displays kontor i Nacka Strand med start i mitten av januari till sista mars på 100% därefter går uppdraget ner till 50% fram till 30 juni. Låter uppdraget intressant vänligen ansök snarast. Har du några frågor är du välkommen att kontakta Sandra Pettersson, rekryteringskonsult.

Välkommen med din ansökan.