Content Manager (svenska- & spansktalande) till HusmanHagberg

Är du den vi söker?
Är du en junior Content Manager som älskar utveckling och vill arbeta i en föränderlig bransch?

Nu söker HusmanHagberg en Content Manager som vill skriva och skapa engagerande innehåll för både den svenska och spanska marknaden.

Arbetsbeskrivning
I rollen som Content Manager på HusmanHagberg har du varierande arbetsuppgifter och ingen dag är den andra lik. Du kommer både arbeta med arbetsgivarvarumärket och mot konsument.

Dina huvudsakliga arbetsområden kommer bestå av:
• Skapa, publicera och uppdatera innehåll i digitala och sociala kanaler
• Bildhantering och ta fram grafiskt material
• Skriva och hantera internkommunikation
• Arbeta med övrig marknadsföring i olika kanaler (även tryckta)
• Mäta och optimera innehållet i de digitala kanalerna
• Skriva SEO-anpassade texter
• Ansvar för sociala kanaler
• Employer branding kommunikation
• Skriva artiklar/porträtt
• Skapa rörlig content
• Arbeta med VD för Utland samt assistera de spanska kontoren i diverse frågor

Din profil
Vi söker dig som har cirka två års erfarenhet av en liknande roll och har en utbildning inom kommunikation- och eller marknadsföring. Du är en duktig skribent och är van att skapa content för digitala och sociala kanaler.

Du arbetar obehindrat i de grafiska verktygen Adobe CC och det är meriterande om du även kan skapa rörligt innehåll med program som Premiere Pro eller After Effects. För att trivas i rollen krävs det att du är en duktig skribent på både svenska, engelska och spanska.

Som person hoppas vi att du är drivande, initiativtagande och besitter projektledaregenskaper. Du är självgående, social och utåtriktad och tycker om att samarbeta.

Om företaget
Mäklarfirman HusmanHagberg AB grundades 1997 av Mats Dahlström och Lennart Hagberg. HusmanHagberg är en franchiseorganisation vilket innebär att alla kontor drivs av egna företagare. Idag har HusmanHagberg över 400 medarbetare och drygt 100 kontor, varav 6 kontor i Spanien. Målet med företaget är att vara den mest uppskattade mäklaren i det område kunden vill genomföra sin affär. Huvudkontoret ligger i Stockholm och VD är Fredrik Kjell och Henrik Hagberg är VD för Utland.

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning och är placerad på HusmanHagbergs huvudkontor på Jakobergsgatan i Stockholm. Om det här låter som ett jobb för dig så ansök asap då vi intervjuar löpande. Ansök med med ditt cv via formuläret (personligt brev behövs ej). Välkommen med din ansökan!

Sök jobbet

Kontaktperson

Maria Lindskog Klasén

Maria Lindskog Klasén
Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Tjänstgöringsort

Stockholms län

Sök det här jobbet Tipsa en vän

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!

Se alla lediga jobb

Ansökan

Här kan du välja att logga in med LinkedIn eller att fortsätta med att fylla i uppgifterna i formuläret nedan. Apply with LinkedIn
Upload

Här kan du bifoga dina dokument till ansökan

I enlighet med de regler kring datalagring som finns krävs ditt samtycke för att kunna slutföra din registrering. Du kan välja mellan att ge ditt fullständiga samtycke och då ha möjlighet att bli matchad mot detta och andra rekryteringsuppdrag, eller ge ett begränsat samtycke och då enbart matchas mot detta och andra jobb som du själv sökt.

Liknande artiklar