Kontakt

Content Manager till NK:s marknadsavdelning


Är du den vi söker?
Är du en driven Content Manager som vill arbeta på Sveriges mest trendledande varuhus och är tillgänglig omgående?

Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer vara att ansvara för, och driva, NK:s digitala kommunikation i deras egna kanaler samt i sociala medier. NK erbjuder dig en spännande tjänst på en mycket inspirerande arbetsplats där mode, accessoarer, skönhet, service och mat står i centrum.

Arbetsbeskrivning
Som övergripande ansvarig för NK:s digitala kommunikation i egna samt sociala kanaler kommer du få en viktig position inom företaget och du ansvarar för all content för både NK Stockholm och NK Göteborg.

Eftersom ansvarsområdena är många och varierande lär ingen dag bli den andra lik:
• Du kommer ansvara för planering, införsäljning och genomförande av NK:s kommersiella plan i samtliga kanaler.

• I ditt dagliga arbete har du kontakt med respektive kund (avdelningarna) och har kontinuerliga avstämningar gällande innehållet.

• Du kommer ansvara för publicering och uppdatering av nk.se och sociala medier utifrån en contentplan.

• Du ansvarar för att sätta numerära mål och ständigt utvärdera och förbättra NK:s digitala kommunikation. Du arbetar kontinuerligt med att utveckla och förbättra arbetsprocesser och ansvarar för uppföljning av mål, marknadsaktiviteter och kostnader.

Du är även övergripande ansvarig för innehållet i magasinet ”NK Stil”. Du kommer även vara delaktig i 2018 års planering och utveckling av kommersiell plan. Du kommer ingå i kommunikations- och contentteamet och rapporterar till kommunikations- och profilansvarig.

Din profil
För att lyckas som Content Manager på NK behöver du vara en engagerad och affärsorienterad person som är mål- och resultatorienterad. Du är en driven person, som tar egna initiativ och är lösningsorienterad. Du behöver ha en hög social kompetens och lyhördhet mot kollegor och samarbetspartner då du kommer ha många spännande kontaktytor både internt och externt.
Du har förmågan att sälja in idéer och aktiviteter mot kund. Vi tror att du har arbetat som digital produktionsledare eller digital projektledare på en marknadsavdelning, reklambyrå eller contentbyrå och du har minst 5 års erfarenhet. Ett krav är att du har arbetat i Episerver.

Om företaget
AB Nordiska Kompaniet bildades 1902 och består idag av två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. NK:s försäljning uppgick 2016 till drygt 3 miljarder SEK, varuhusen har en genomströmning av totalt cirka 11 miljoner besökare årligen och de sysselsätter cirka 1 200 personer. Varumärket NK och varuhusen ägs av det börsnoterade fastighetsbolaget Hufvudstaden AB. Läs mer på www.nk.se samt www.hufvudstaden.se.

Övrigt
Låter detta som ditt drömuppdrag? Sök redan idag! Inhyrningen är med start omgående och tom januari med eventuell möjlighet till förlängning. Du kommer sitta i NK-huset, Regeringsgatan 38.