Denna tjänst är inte längre aktuell.
Content Marketing Specialist till techbolaget Hypergene
Är du den vi söker?
Är du en datadriven specialist på content marketing som vill vara en viktig del av ett växande techbolags leadsgenerering inom B2B? Drivs du att skapa content som leder till konverteringar och affärsnytta? Då kan det vara just dig vi söker att bli en del av Hypergenes härliga New business-team i rollen som Content Marketing Specialist. Teamet ingår i marknadsavdelningen som arbetar med alla delar av företagets marknadsföring och kommunikation.
Arbetsbeskrivning
I rollen som Content Marketing Specialist på Hypergene kommer ditt största fokus vara att driva arbetet inom content marketing – alltid med syftet att skapa och utveckla leads. I detta ingår att ta ansvar från idé till publicering av innehåll såsom kundcase, whitepapers och blogginlägg, både på Hypergenes sajt och i sociala medier – men gärna också med förmågan att berätta historier genom enklare rörligt innehåll.
Din förmåga att skriva är viktig. I arbetet ser du det som självklart att utgå från prioriterade personas, skriva SEO-anpassat och arbeta för fler konverteringar. Du tänker dessutom datadrivet och har redan idag Google Analytics, A/B-testning och marketing automation som naturliga delar i din verktygslåda.
Hypergene erbjuder en spännande produkt som gör stor skillnad för planering, uppföljning och analys hos mellanstora och större organisationer i både privat och offentlig sektor. Köpare och påverkare i köpprocessen är ofta CFOs, controllers och beslutsfattare på olika nivåer. Det är därför viktigt att du är nyfiken, orädd och gillar att självständigt ta dig an att beskriva utmaningar och kundvärden inom begrepp som affärsplanering, budget och prognos, beslutsstöd, uppföljning och analys.
Kort sagt: här erbjuds en mycket spännande tjänst inom content marketing för dig som vill ansluta till ett techbolag i tillväxt.
Din profil
I rollen ingår mycket skrivande. Vi ser därför att du redan är en duktig skribent och sannolikt har en bakgrund som t.ex. copywriter där du skriver målgruppsanpassat, med syfte att påverka beteenden. Du har dessutom en mycket god kunskap om content marketing och vet vilka krav det ställer på innehållet du skapar.
Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet av datadriven content marketing inom B2B. Du har troligen en utbildning inom marknad- och kommunikation. Det är dessutom en bonus om du läst företagsekonomi. För att snabbt komma in i rollen är det en fördel om du har arbetat i lite mer komplexa branscher. Det kan handla om finansbranschen, ekonomisystem, försäkringsbolag, advokatbyrå eller liknande. Givetvis kan du även ha en byråbakgrund och där ha jobbat med många kunder inom B2B. Oavsett behöver du ha en god förståelse för, eller ha lätt att lära dig innebörden av ekonomiska begrepp.
Som person tror vi att du har en förmåga att förstå komplexa strukturer, har en mycket god samarbetsförmåga och är duktig på att nätverka. Du kan även arbeta självständigt och är förändringsbenägen och prestigelös.
För att passa i rollen behöver du arbeta obehindrat i CMS- och CRM-verktyg. Du har dessutom mycket goda kunskaper inom marketing automation-lösningar och Google Analytics. Eftersom arbetet också innehåller viss grafiskt och rörligt material behövs grundläggande kunskaper inom relevanta programvaror.
Om företaget
Hypergene är ett techbolag med en molnbaserad produkt för planering, uppföljning och analys. Med vår hjälp kan organisationer styra mot sina mål och nå en ny, högre nivå av prestation och effektivitet. Produkten rymmer tre användarvänliga delar som används var för sig eller som en effektiv helhetslösning: Målstyrning, Budget och prognos samt Uppföljning och analys. Hypergene är ett svenskt företag i tillväxt med dryga 150 anställda. Läs gärna mer om hur det är att arbeta hos oss på https://careers.hypergene.se.
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och du kommer att sitta i fina lokaler centralt i Stockholm. Givetvis påverkar Covid-19 hur vi arbetar tillsammans, men på Hypergene arbetar vi sedan länge och effektivt med digitala mötesformat – även om vi också ser till att träffas, men då givetvis under anpassade former.
Låter det här som ett jobb för dig så sök omgående då vi intervjuar löpande. Det räcker med att du ansöker med ditt cv och du behöver INTE skicka ett personligt brev. Välkommen med din ansökan.</p