Content Specialist till Danske Bank – konsultuppdrag

Är du den vi söker?
Är du en person som är hungrig och brinner för att utforma spännande och relevant kommunikation i kundflöden och kampanjer. Vill du vara med och utveckla en av Sveriges snabbast växande banker? Nu söker Danske Bank en Content Specialist för ett konsultuppdrag på 5 månader med start i januari.

Arbetsbeskrivning
Du kommer vara med och driva vårt content till nästa nivå!
I rollen som Content Specialist kommer du att skriva och skapa innehåll i både köpta och egna kanaler. Skapa innehåll som attraherar, engagerar och skapar lojalitet för vårt varumärke – i linje med våra externa byråer. Bredden av de olika kanaler som du kommer att jobba i spänner från kunddialog i vårt CRM system, nyhetsbrev, case, till copy för sociala medier och webben. Planera enklare videoproduktioner, webinarier och chattar. Du behöver inte vara en erfaren producent, din attityd att bidra och lära är avgörande.

Rollen är en del av Digital Sales & Marketing som tillhör Commercial Excellence som ansvarar för att attrahera nya kunder – i så väl traditionella som digitala kanaler – och att hålla dialogen med befintliga kunder så relevant, lojalitets- och värdeskapande som möjligt. Tillsammans med övriga kollegor inom Commercial Excellence och andra relevanta avdelningar ansvarar vi för hur vi ska ta nästa steg i att bearbeta marknaden.

Din profil
Vi letar efter någon med:
• Kunskap och erfarenhet av innehållsskapande för egna och köpta kanaler
• Erfarenhet som skribent och kommunikatör
• Erfarenhet av att skriva copy för webb och sociala medier
• Producera och schemalägg content-produktion
• Erfarenhet av att planera enklare videoproduktioner som kan inkludera fotografering och filmning, t ex för webinar.
• Erfarenhet av verktyg för e-postmarknadsföring
• Hjälp oss att hålla koll på trender inom content marknadsföring

I ditt dagliga arbete jobbar du nära flera olika avdelningar – projektledare i vårt marknadsteam, vårt Digital Sales team, våra rådgivare på kontoren och våra kundanalytiker. Du har en viktig roll i att utveckla och förstärka vår kunddialog och säkerställa hög kvalitet i det dagliga arbetet. Du är van att jobba mot högt uppsatta mål.

Vem är du?
För att lyckas i den här rollen ser vi gärna att du är van att själv utforma/skriva kundkommunikationen och själv bygga den i dialogverktyg. För att kommunikationen ska nå fram till våra kunder så är det även av största vikt att du har öga för färg och form och kan omsätta detta i attraktiva marknadsmaterial som e-postutskick, artiklar, rörligt material och kundmeddelanden i våra egna kanaler.

Vi förväntar oss att du har erfarenhet av att jobba i CRM system för kunddialog, samt har dokumenterad erfarenhet av att så väl skriva underlag för kundkommunikation som att formge denna.

Som person tycker du det är stimulerande att arbeta i en organisation med högt förändringstempo och att leverera på överenskomna mål. Din sociala kompetens och förmågan att samarbeta är oerhört viktig för denna roll.

Om företaget
Vårt erbjudande till dig
Som utmanare på den svenska bankmarknaden genomsyras Danske Bank av en entreprenörskultur. Vi söker efter medarbetare med drivet att utveckla sig själva och våra affärer. För dig som vill växa både personligt och professionellt ges du möjlighet till stort eget ansvar, samtidigt som du har ett engagerat team och inspirerande ledare omkring dig. Vi ger dig möjlighet att bygga din karriär i banken, och erbjuder dig en inkluderande arbetsmiljö där du är med och bidrar till vår framtida utveckling.

Övrigt
Är du intresserad?
Om du tycker det här är något för dig så ansök enkelt med ditt cv eller Linkedinprofil, du behöver inte skicka med personligt brev. Tjänsten är en visstidsanställning på ett 5-månaders uppdrag med start 11 januari – 30 juni 2021 och vi kommer tillsätta rollen innan julledigheten så vänta inte med din ansökan om du är intresserad.