Content specialist till en av våra kunder

Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en Content specialist för ett uppdrag till en av våra kunder.

I rollen som Content specialist kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av:

• Skapa intresse och engagemang i sociala medier. Allt från att initiera, planera och kreera till att producera och publicera innehåll.
• Skapa innehåll för webben. Både produktinnehåll och redaktionellt innehåll.
• Skapa nyhetsbrev och till viss del producera övrigt digitalt material.
• I rollen ingår även att koordinera olika typer av projekt.

Vi söker dig som brinner för sociala medier och digital kommunikation. Du behöver ha relevant utbildning och minimum ett års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Du är en skicklig digital kommunikatör och är en god skribent. Du har kunskap i Photoshop och meriterande är Indesign. Självklart har du erfarenhet av olika publicerings- och sociala medier-verktyg. Som person är du engagerad och idérik. Du är prestigelös med förmåga att arbetat lika bra självständigt som tillsammans med andra.

Uppdraget är ett konsultuppdrag via Inhouse. Omgående start och året ut med möjlighet till förlängning. Du är placerad på kundens kontor i Mölndal.
Vänta inte med din ansökan, vi intervjuar löpande. Välkommen!

Sök jobbet

Kontaktperson

Karin Fritzon
karin.fritzon@inhouse.se

Karin Fritzon
Anställningsomfattning

Deltid

Anställningsform

Visstidsanställning

Tjänstgöringsort

Västra Götalands län

Sök det här jobbet Tipsa en vän

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!

Se alla lediga jobb

Ansökan

Upload

I enlighet med de regler kring datalagring som finns krävs ditt samtycke för att kunna slutföra din registrering. Du kan välja mellan att ge ditt fullständiga samtycke och då ha möjlighet att bli matchad mot detta och andra rekryteringsuppdrag, eller ge ett begränsat samtycke och då enbart matchas mot detta och andra jobb som du själv sökt.

Liknande artiklar