Content specialist till en av våra kunder


Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en Content specialist för ett uppdrag till en av våra kunder.

I rollen som Content specialist kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av:

• Skapa intresse och engagemang i sociala medier. Allt från att initiera, planera och kreera till att producera och publicera innehåll.
• Skapa innehåll för webben. Både produktinnehåll och redaktionellt innehåll.
• Skapa nyhetsbrev och till viss del producera övrigt digitalt material.
• I rollen ingår även att koordinera olika typer av projekt.

Vi söker dig som brinner för sociala medier och digital kommunikation. Du behöver ha relevant utbildning och minimum ett års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Du är en skicklig digital kommunikatör och är en god skribent. Du har kunskap i Photoshop och meriterande är Indesign. Självklart har du erfarenhet av olika publicerings- och sociala medier-verktyg. Som person är du engagerad och idérik. Du är prestigelös med förmåga att arbetat lika bra självständigt som tillsammans med andra.

Uppdraget är ett konsultuppdrag på deltid via Inhouse. Omgående start och året ut med möjlighet till förlängning. Du är placerad på kundens kontor i Mölndal.
Vänta inte med din ansökan, vi intervjuar löpande. Välkommen!

Gör succé på arbetsintervjun

Gör succé på arbetsintervjun – våra bästa tips!

Är du på gång att byta jobb? I den här guiden går vi igenom de bästa tipsen för att maximera arbetsintervjun.

Ladda hem guide »