Kontakt

Creative Director till Stockholmsmässan


Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som vill vara med och bygga upp Stockholmsmässan Design Center.

Är du en konceptuell och idédriven kreatör som skapar attraktiv kommunikation i både digitala kanaler som i print? Nu söker vi dig som har lång erfarenhet av att arbetat som kreatör och har haft en ledande roll där du har ansvarat för ett kreativt team med minst 3 medarbetare.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av:

• Ansvara för att vårda utveckla och säkerställa en hög kreativ nivå för Stockholmsmässans produkter och varumärken.
• Ansvara för det kreativa uttrycket i alla kanaler kring Stockholmsmässans produkter.
• Leda och fördela det operativa dagliga arbete till sitt team bestående av AD och Grafiska formgivare
• Skapa kreativa upplevelser som stödjer våra produkters varumärken, projektens affärsplaner samt Stockholmsmässan.
• Driva den digitala utvecklingen av produktionen
• Omvärldsbevaka trender och influenser inom digital utveckling, marknadsföring och design.
• Helhetsansvar för den grafiska produktionen av marknadskommunikationsmaterial, digitala produktioner för olika kanaler samt mässmaterial.
• Du leder det dagliga och strategiska arbetet.
• Personalansvar

Din profil
För att lyckas i rollen som Creative Director på Stockholmsmässan krävs det att du har arbetat minst i 10 år i en kreativ roll och har haft ansvar för ett kreativt team. Du har bred kunskap av att skapa helhetskoncept i olika kanaler och digitala upplevelser, du har kunskap och verktygen hur design stödjer och utvecklar företagets affärer.
Du kommunicerar både i tal och skrift på både svenska och engelska.
Som person inspirerar, motiverar och leder de kreativa teamen, har en god förståelse och brinnande intresse av att utveckla beställarens affär. Du har ett stort intresse av visuell kommunikation och du håller dig uppdaterad med vad som händer på den digitala marknaden. Du har en god social kompetens är drivande och strukturerad. Självklart behärskar du det grafiska programmen. Meriterande är om du har kunskap i storformatsprint och rörlig media. Creative Director rapporter till enhetschefen på Stockholmsmässan.

Om företaget
Stockholmsmässan är Nordens största mötesanläggning. I 75 år har vi genomfört mässor och kongresser som gett våra besökare massor av inspiration, kunskap och affärsmöjligheter. Vår verksamhet bygger på det personliga mötet – grunden för all mänsklig kommunikation och något som aldrig går att ersätta. Möten ger nya kontakter och nya tankar, i allt från oväntade möten på stan till stora organiserade möten med tiotusentals deltagare.

Det är där vi på Stockholmsmässan kommer in. Vi älskar möten – alla sorters möten. Och därför är vi experter på att arrangera, planera och skapa möten som gör skillnad, både i det stora och i det lilla. Med ett 70-tal branschledande mässor och hundratals nationella och internationella kongresser, konferenser och evenemang varje år, möter vi människor från alla världens hörn, branscher och kulturer. En mer inspirerande 75-åring får man leta efter!

Övrigt
Denna tjänst är baserad på Stockholmsmässan i Älvsjö. Tjänsten är en tillsvidare på heltid. Låter tjänsten intressant? Ansök senast den 30 oktober. Intervjuer sker löpande. Vid frågor gällande tjänsten kontakta Sandra Pettersson, Rekryteringskonsult via e-post sandra.pettersson@inhouse.se eller på telefon 0709- 35 35 44