Kontakt

CRM-analytiker till Synoptik


Är du den vi söker?
Synoptik söker nu en CRM-analytiker till sitt kreativa retail- och marknadsteam. Du kommer blir en nyckelperson i att utveckla och förnya bolagets kunddialog och kundlojalitet med syfte att bygga långsiktiga och lönsamma kundrelationer. Som person gillar du att jobba från tanke till handling i en bred och stimulerande roll.

Arbetsbeskrivning
Som CRM-analytiker arbetar du med att anlysera kunders behov, beteende och potential och tillsammans med byråer kommer du att planera, utveckla och genomföra relevanta kampanjer och anpassad kommunikation till både befintliga kunder under hela kundresan i alla kanaler. Rollen innebär även att skapa målgruppsurval och uppföljning av riktade kampanjer. Det innebär ett löpande arbete med analys, A/B-test, utvärdering, uppföljning och förändring av olika aktiviteter för att ständigt optimera respons och utfall.

En stor del av rollen syftar till att sätta upp nya processer för market automation, där vi vill nå nya kunder genom automatiserade processer.

Din profil
Vi tror att du:
• Alltid har kunden i fokus, har förmåga att sätta dig in i kundens utmaningar, och lösa dem på ett sätt som både underlättar i vardagen och utvecklar kundens affär.
• Är analytisk, strukturerad och mycket intresserad av de möjligheter som den senaste tekniken ger.
• Har en relevant högskoleutbildning samt erfarenhet av analytiskt CRM-arbete, gärna från retail eller annan transaktionsintensiv bransch.
• Det är ett stort plus om du har erfarenhet från e-handel och omnikanal.

Övrigt
Anställningen är tillsvidare och på heltid med tillträde så snart som möjligt. Placeringsort är på huvudkontoret i Kista. Låter det intressant? Ansökningarna kommer att hanteras löpande så vänta inte med din ansökan! Vid frågor, kontakta Kajsa Tamsen, kajsa.tamsen@inhouse.se. OBS! Inga ansökningar tas emot via mejlen.