CRM Manager till Smarteyes International

Om kunden / About the Client
Smarteyes är en av Sveriges snabbast växande optikerkedjor. Vi expanderar ständigt och har butiker även i Danmark och Tyskland. Smarteyes har idag 60 butiker och omsätter 450 Mkr. Vi är övertygade om att vår ambition att vara nytänkande, att alltid ligga steget före våra branschkollegor och att erbjuda varje kund ett personligt och professionellt bemötande är en nyckel till vår framgång. Att vi dessutom har en tydlig affärsidé och lever i ett värderingstyrt företag förenklar alla medarbetares dagliga arbete.
Smarteyes erbjuder dig en arbetsplats där eget initiativ, delaktighet, utveckling och samarbete med engagerade kollegor är en del av det dagliga arbetet. Att vi dessutom ständigt växer och att vår framtid ligger i våra egna händer gör att tjänsten är extra spännande!

Arbetsbeskrivning / Work Description
Du är ansvarig projektledare för den tekniska utvecklingen och löpande driften av våra CRM-system. Du utvecklar och planerar i nära samarbete med marknadsansvariga i respektive land innehåll, användarvänlighet och struktur samt gör löpande uppdateringar i samarbete med vår Content Manager. Du är kontaktperson gentemot teknik – och kommunikationskonsulter i respektive marknad.
Du har ansvar och utvecklar våra kundrelationer i digitala kanaler till maximal affärsnytta. Initialt blir ditt fokus att implementera, driva och utveckla vårt CRM system i alla marknader. I nästa fas är du den som driver innehåll och kravställer framtida funktionaliteter i vårt CRM system. Du kommer att proaktivt driva utvecklingen av vår kundrelation och genom analyser av data föreslå aktiviteter och kampanjer för att optimera affären. Du ansvarar för segmenteringen och analys av både våra befintliga och potentiella kunder och ser till att våra processer i CRM systemet förs ut i organisationen och efterlevs.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Upprätta Smarteyes digitala strategi avseende vårt lojalitetsprogram
• Löpande arbete med analys, optimering, test och uppföljning
• Ansvarig för att planera, skapa och genomföra alla CRM-aktiviteter och kampanjer
• Delaktig i planering av centrala och lokala marknadsföringsaktiviteter
• Smarteyes kontaktperson avseende CRM
• Projektledare mot respektive marknad i CRM frågor
• Kvalitetssäkring och utveckling av vårt CRM system och kunddatabas
• Budgetkontroll och uppföljning

Du kommer tillhöra vår internationella marknadsavdelning och jobba i nära samarbete med vår Content Manager. Arbetet kommer även innebära mycket samarbete med marknadsansvariga i respektive land, övriga avdelningar inom Smarteyes och externa teknikkonsulter. Du rapporterar till vår internationella marknadschef.

Din profil / Your profile
Du är en analytisk person med teknisk kompetens och goda projektledaregenskaper. Då du kommer att ha många kontakter både internt och externt måste du kunna hantera flera, och olika typer av relationer på ett bra sätt. Det är en förutsättning att du är en team-spelare med en prestigelös hållning i arbetet som kräver stor flexibilitet, men att du till stor del klarar att ta egna initiativ/beslut och arbeta självständigt.

Vi ser gärna att du har en relevant utbildning inom området och att du har arbetat minst 3 år med liknande arbetsuppgifter på en marknadsavdelning eller på konsultsidan. Du har kunskap inom försäljning och marknadsföring. Du bör ha en utvecklad känsla för hur effektiv CRM fungerar samt erfarenhet av att arbeta med både digitala kanaler som traditionella tryckproduktioner. Du har även god kunskap i digitala plattformar inom som kommunikationskanal. Eftersom vi är en internationell organisation är flytande engelska i tal och skrift ett krav.

Övrigt / Other
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Placeringsort Göteborg. Tillsättning är så snart som möjligt.
Låter detta som något för dig? Ansök via länken. Intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor kontakta Karin Fritzon.

Tekniskt problem med din ansökan?
För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.

Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontaktas Daniel Lazar på
08-52 22 33 25 eller info@inhouse.se

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!