Kontakt

CRM-Projektledare till Bilia AB


Om kunden / About the Client
Biliakoncernen är Nordens största bilkedja med cirka 120 anläggningar i Sverige, Norge, Tyskland, Belgien och Luxemburg. Här jobbar runt 4 000 medarbetare som tillsammans dagligen strävar efter att skapa en positiv upplevelse för alla människor som besöker Bilia. På samtliga marknader erbjuds kunderna bilförsäljning, finansiering, verkstadstjänster samt tillbehörs- och reservdelsförsäljning. I Sverige har vi sammanlagt 73 anläggningar och finns i regionerna Stockholm, Göteborg, Malmö, Mälardalen och Skaraborg. Den svenska marknaden har nio nybilsmärken: Volvo, BMW, Lexus, Ford, Renault, Hyundai, Mini, Dacia och Toyota. Vår affärsidé är att erbjuda service, bilförsäljning och tilläggstjänster som ger ett varaktigt mervärde för våra kunder. 2015 omsatte Biliakoncernen ca 20,5 miljarder.
Just nu söker vi en CRM-Projektledare till vår marknadsavdelning

Arbetsbeskrivning / Work Description
I rollen som CRM-Projektledare är du ansvarig för utveckling och förvaltning av Bilias kund- och produktlivscykel.
Din uppgift är att genom kundinsikt skapa relevant kommunikation av Biliakoncernens produkt- och tjänsteutbud för att skaffa nya och behålla befintliga kunder.

Du erbjuds möjligheten att få vara med på en spännande resa de kommande åren, genom att utveckla Bilias CRM kommunikation under deras digitala utveckling.

Arbetsuppgifter

• Ansvarig för utveckling, planering och genomförande av Bilias CRM kommunikation.
• Ansvarig för fasta leveranser av kommunikationen, i tryckta och digitala medier
• Jobba med bilder och innehåll
• Uppföljning och analys av CRM kommunikation
• Kartlägga köpbeteenden samt identifiera och definiera målgrupper utifrån kundresan
• Öka kundinsikten i organisationen
• Utveckla och implementera automatiserade kommunikationsprocesser
• Visst supportansvar för användarna i CRM systemet

Din profil / Your profile
Du är en person med stort eget driv och engagemang. Du har ett öga för detaljer, men även förmåga att se projekt och processer i ett större sammanhang. Du kan omvandla problem, processer och behov till kreativa lösningar och konkreta förslag. Du är en relationsbyggare och har förmågan att samarbeta med olika typer av personligheter. Det är en förutsättning att du är en teamspelare med en prestigelös hållning i arbetet och att du till stor del klarar att ta egna initiativ/beslut och arbeta självständigt. Som person är du strukturerad, analytisk och nyfiken.

Du är en person med stort digitalt och teknologiskt intresse. Du har erfarenhet från automatiserade marknadskampanjer och triggerbaserade marknadsaktiviteter. Du triggas av att skapa goda kundupplevelser. Du bör ha arbetserfarenhet av CRM samt arbetat med digitala kanaler och traditionell trycksaksproduktion. Du har god kunskap i digitala plattformar som kommunikationskanal. Du är van vid att initiera, driva och slutföra projekt. Vi ser att du har en relevant utbildning inom området och att du har arbetat minst 3 år med liknande arbetsuppgifter på en marknadsavdelning eller som konsult. Du hanterar det svenska språket mycket bra i både tal och skrift.

Övrigt / Other
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Känns tjänsten som något för dig? Välkommen med din ansökan senast 1/10 16. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Karin Fritzon, karin.fritzon@inhouse.se alternativt Erik Andersch, erik,andersch@inhouse.se