CRM-projektledare till Mekonomen

Är du den vi söker?
Brinner du för att utveckla och driva framgångsrika CRM-kampanjer? Trivs du i en roll där du både är operativt och strategiskt ansvarig? Nu söker vi en projektledare till Mekonomens marknadsavdelning som kommer ansvara för CRM, framtagandet av content samt GDPR för ett uppdrag på 6 månader. Hos oss får du det övergripande ansvaret för att driva och utveckla CRM-arbetet vidare på Sveriges starkaste varumärke för bilverkstäder.

Vi är övertygade om att du för den här rollen har en god analytisk förmåga för att naturligt förstå kundresor och sätta dig in i undersökningar, siffror och statistik. Vi ser att du drivs av att få bidra till arbetet med kundresan. Du är affärsmässig och resultatorienterad och har en förmåga att driva igenom förändringar.

Arbetsbeskrivning
Som CRM-projektledare har du ett processansvar för samtliga CRM-drivande aktiviteter både på strategiskt och operativt plan. I rollen ingår även ett ansvar som dataskyddskoordinator och kontinuerligt säkerställa att GDPR efterlevs i den egna organisationen.

Huvudsakliga uppgifter:
• Driva, leda och samordna strategiskt CRM-arbete utifrån långsiktig plan.
• Kravställa och samordna samarbeten med externa leverantörer inom området.
• Ansvara för Mekonomens medlemsklubb samt ta fram attraktiva erbjudanden.
• Ansvara för att säkerställa kunddatabasens datakvalitet, aktualitet och relevans samt arbeta löpande med automationer.
• Kartlägga befintliga och önskade kundflöden utifrån omvärldsanalys och kundinsikt.
• Löpande arbeta med analys, optimering, test och uppföljning av KPI:er.
• Se till att content tas fram samt ansvara för val av kanaler.
• Producera utskick, sms och e-post, på beställningar från övriga verksamheter.
• Leda och samordna GDPR-arbetet avseende lag och regelefterlevnad.

Din profil
Vi söker dig som har en högre utbildning inom marknadsföring. Vi ser gärna att du har minst 3 års erfarenhet av strategiskt och operativt CRM-arbete och Marketing Automation, gärna från ett bolag med högt tempo och ett agilt arbetssätt. I grunden har du en strategisk helhetssyn, är strukturerad och har en välutvecklad analytisk ådra. Meriterande om du har erfarenhet av CRM-systemet Voyado. Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet, Facebook och Instagrams hanteringsverktyg samt gärna WordPress och Later.

Du har en hög social kompetens och är mycket bra på att motivera andra. Du är duktig på att uttrycka dig kommunikativt i både tal och skrift på svenska och engelska. Som person har du lätt för att samarbeta, du är intresserad av andra människor och du besitter ett serviceorienterat arbetssätt.

Om företaget
Mekonomen gör billivet enklare genom att erbjuda ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda, innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Vi är Nordens ledande bildelskedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder. Genom rikstäckande butiks- och verkstadsnät har Mekonomen den bästa tillgängligheten i branschen under varumärkena Mekonomen Bilverkstad och MekoPartner.

Övrigt
Tjänsten är ett interimsuppdrag med start så snart som möjligt under 6 månader med stor möjlighet till fast anställning. Uppdraget är placerat på Mekonomens huvudkontor i Stockholm. Har du några frågor gällande tjänsten så kontakta rekryteringskonsult Cecilia Grufman. Varmt välkommen med din ansökan, intervjuer kommer ske löpande!