Denna tjänst är inte längre aktuell.
CRM specialist till Danske Bank
Brinner du för CRM-kommunikation och digital marknadsföring? Vill du ta Danske Banks kundkommunikation till nästa nivå? Har du erfarenhet av att bygga automatiserade CRM-kampanjer, mäta och optimera?
För marknadsavdelningen i Danske Bank Sverige söker vi nu en CRM konsult för en tillfällig tjänst. Start omgående och tjänsten gäller under hösten 2021. Du planerar, utvecklar och integrerar marknadsföringsinsatserna via våra One-to-one kanaler och skapar därmed goda kundupplevelser, ökad kundlojalitet och merförsäljning.
Vår ambition är att göra vår kundkommunikation ännu mer relevant och möta kundernas behov genom att använda vår Martech-plattform ännu mer optimalt baserat på kanalstrategin för såväl B2B som B2C.
Du kommer att vara en del av det svenska CRM och marknadsteamet på Danske Banks kontor i Stockholm, Norrmalmstorg 1. Arbetet sker delvis på distans och delvis på kontoret, i enlighet med Folkhälsomyndighetens rekommendationer.
Ditt ansvar
• I din roll kommer du att planera och vara operativt ansvarig för att genomföra och optimera relevant och intressant One-to-one-kommunikation för våra företags- och privatkunder
• Du kommer att bygga händelsestyrda kampanjer i verktyg som SAS Customer Intelligence och SAS 360
• Du kommer att testa, rapportera, analysera och utvärdera kampanjer
• Du kommer tillsammans med interna kollegor och byråer att producera innehåll till one-to-one-kommunikation i kanaler som email, SMS, Mobilbank med flera. Arbetet omfattar även skriva eget kortare texter samt bildhantering
Om dig:
Du har minst 3–5 års erfarenhet av operativ one-to-one kommunikation / CRM-arbete /digital marknadsföring. Du har tidigare jobbat med marketing automation och digital kommunikation via olika CRM-verktyg. Verktyg som Apsis, SAS CI och SAS360 är meriterande. Du vet vikten av samspelet mellan analys, data, kommunikation och kanaler som fungerar. Du är datadriven och nyfiken på att testa nya metoder, har ett innovativt tänkande och använder din kreativitet för nya områden och kan snabbt ta till dig nya digitala verktyg för uppbyggnad av kampanjer.
Du är bra på att kommunicera både muntligt och skriftligt på svenska och engelska, samt har viss erfarenhet av att navigera i en global organisation. Du säkerställer leveranser av hög kvalitet som uppfyller de uppsatta målen, och det är ett stort plus om du har erfarenhet av bankverksamhet, men inte ett krav.
Vad kan vi erbjuda?
Hos oss får du jobba med ett skönt gäng och utvecklas inom CRM-kommunikation, medan du har ansvar att självständigt driva initiativ och idéer från början till slut. Du kan se fram emot ett brett utbud av samarbeten, där du - förutom dina egna marknadsföringskollegor - kommer att arbeta nära med många skickliga analytiker och ambitiösa kollegor inom kommunikation, digital försäljning samt produktutveckling.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Om du har några frågor om anställningen är du mycket välkommen att kontakta Anna Ålander, via anna.alander@inhouse.se
Sök jobbet
Anställningsform
Visstidsanställning
Tjänstgöringsort
Södermanlands län