CRM Specialist till Jula

Är du den vi söker?
Är du en välorganiserad person som är van att prestera i ett högt tempo utan att tappa kvalitetsfokus? Då kan jobbet som CRM Specialist hos Jula vara något för dig!
Du är initiativrik, strukturerad, pådrivande och analytisk och är van att jobba självständigt. Du ska vara van att få korta och långsiktiga mål som tydligt kommer följas upp och presenteras. Du har god förmåga att driva mindre projekt och kunna definiera angreppssätt mot olika typer av problemområden.

Arbetsbeskrivning
Som CRM Specialist kommer du ansvara för att säkerhetsställa Julas kommunikationsprogram kopplat till försäljning och lojalitet. Du kommer vara en nyckelperson genom hela processen gällande analys, urval och genomförande. Fokuset kommer ligga på att skapa kommunikationsprocesser för hur vi kommunicerar med våra kunder och säkerhetsställa så att vi använder vår kunddata på ett sätt som bidrar till våra övergripande KPI:er. Du kommer att behöva vara väl insatt i hur Julas kunddatabaser samspelar och kunna vara en intern kravställare för att skapa förutsättningar för att utveckla sättet som Jula kommunicerar med sina kunder. Automatisering och segmentering är nyckelord i rollen.
Du kommer att ingå i Lojalitetsgruppen och rapportera till Loyalty Manager. Ditt huvudsakliga ansvarsområde kommer vara urval, analys och genomförande av kommunikation som vänder sig till våra kundklubbars medlemmar.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Vara superuser gällande de system som Lojalitet använder från ett användarperspektiv
• Kontaktyta mot systemleverantörer
• Sätta upp och äga analyspaket gällande alla kommunikationer till medlemmar
• Bygga och testa kommunikationsflöden
• Vara kravställare mot It
• Omvärldsbevaka och säkra att vi har möjlighet att genomföra ständiga förbättringar i kommunikationssätt
• Proaktivt presentera nya fokus och behov i vår kunddatabas
• Verifiera urval och test i syfte att säkerhetsställa kvalitet i uppföljning och analys

Din profil
Vi söker dig som har stor erfarenhet av att jobba med kundkommunikation ur ett CRM-perspektiv. Fokus i rollen kommer att vara förbättring av processer för att därigenom förbättra det upplevda kundvärdet. Du har god kunskap om systemstöd kopplat till CRM-processer samt avancerade kunskaper inom excel.
Arbetet kommer ha analytiskt fokus vilket kräver att du har en utmärkt förmåga att sammanfatta data och resultat till konkreta rapporter och lösningsförslag. Det kommer ställas höga krav på proaktivitet i rollen och du måste ha förmågan att driva frågor internt och externt med tillhörande dokumentation och presentation.
Du har relevant utbildning inom analys, marknadsföring och projektstyrning.
Du talar och skriver svenska och engelska på en hög nivå.

Om företaget
Jula erbjuder händiga människor ett brett och noga utvalt sortiment av produkter för hemmet, trädgården och fritiden till låga priser. Vi vill motivera människor att själva förenkla sin vardag och skapa sig ett aktivt och roligt liv. Jula finns idag i Sverige, Norge och Polen. Julas omsättning 2018 var 6,9 miljarder SEK.