CRO till Folksam – som kan göra besökare till kunder!

Är du den vi söker?
Du är nyfiken och en ständigt utvecklande multidisciplinär person inom digital konvertering. Du brinner för och är bekväm i rollen att kombinera data, analys, kommunikation och testning för att ständigt optimera konvertering i våra olika digitala kanaler. Du vill som konverteringsspecialist spela en nyckelroll för att vi ska uppnå våra digitala mål inom både försäljning och service.

Arbetsbeskrivning
• Använder data analytiskt, identifierar områden i köpprocessen som skapar högt värde för optimering
• Initierar och driver A/B-testning och multivariata tester från idé till implementation inklusive uppföljning.
• Kontinuerlig och iterativt arbetssätt för ständig förbättring med både A/B-test och multivariata experiment i de olika digitala kanalerna.
• Samverkar och samspelar med UX, webbcopy, utvecklare och marketingautomation för att nå högkonverterande aktiviteter och upplevelser.
• Delar och kommunicerar insikter, lärdomar och resultat med teamet och andra intressenter i organisationen för ständigt lärande och säkerställa måluppfyllelse.
• Designar tester och aktiviteter för olika digitala kanaler och enheter för kompabilitet.
• Analyserar och förstår kunderna för att optimera och förbättra användbarheten i de digitala kanalerna.
• Goda kunskaper inom verktyg för AB-testning, webbanalys och personifiering t.ex. Adobe Target, SessionCam, Optimizely, AB-tasty, Adobe/Google Analytics, Google Tag Manager, Hotjar och Frosmo)
• Meriterande med teknisk kompetens (HTML, CSS, Javascript, jQuery)

Din profil
Du är driven och nyfiken på det ständigt förändrade behovet och beteendet hos kunderna, ställer frågor, läser och med fokus på ständigt lärande. Du är kritisk och analytisk i ditt tänkande och kan härleda varför konvertering går bra eller inte och varför. Du har också förmågan att avgöra när analysen tillför värde och när det blir nice to know. Du är också bekväm att testa och experimentera och kan hantera att misslyckas för att lära vidare med sikte på att nå de mål du har satt upp.
Du är empatisk, inlyssnande och lösningsorienterad, förmågor som du använder för att studera kunder och i samtal med kunder för att på djupet förstå vad dem säger, inte säger eller vad dem hoppas på. Du ser en styrka att arbeta i team, delar gärna med dig resultat och insikter likväl till initierade som

Om företaget
Vi är ett stort kundägt företag med kontor på flera håll i landet. Här finns många spännande yrkesroller och goda chanser till karriär på olika sätt. Vi stöttar medarbetarnas utveckling och har bra anställningsförmåner. För att främja samarbete, kreativitet och lärande jobbar vi aktivitetsbaserat. På folksam.se/jobb-och-karriar kan du läsa mer och se filmer om hur det är att jobba på Folksam.

Övrigt
I den här rekryteringen samarbetar Folksam med Peder Mårtensson, Inhouse AB. Tel. 0708-148800.