Kontakt

Customer Communication Manager till Tele2 inhouse


Är du den vi söker?
Är du duktig kommunikatör som är sugen på nya utmaningar?
Tele2 söker nu en Customer Communication Manager på ett tremånaders uppdrag med start slutet av oktober. I rollen som Customer Communication Manager ansvarar du för direktkommunikationen (SMS, nyhetsbrev, mejl, postala brev, fakturakommunikation m.m.) till Comviqs kunder men även till Tele2:s företagskunder.

Du kommer ingå i Tele2s inhousebyrå, som just nu utvecklas från att fokusera på effektiv produktion till att ta ett större kreativt ansvar. Tele2 Inhouse tillhör marknadsavdelningen Communication & Marketing, som är övergripande ansvarig för att vårda, utveckla och förflytta varumärkena Tele2 och Comviq till att bli de mest älskade och valbara varumärkena inom telekom. Som inhousebyrå finns därför en unik närhet och snabbrörlighet till egna uppdrag.

Arbetsbeskrivning
Rollen som Customer Communication Manager är bred och dina arbetsuppgifter kan t. ex. bestå av att:
– Äga, och agera ”gate keeper” för, all skriftlig kundtriggad kommunikation
– Agera på uppdrag och ta fram kommunikation till givna CRM-kampanjer
– Ansvara för textformuleringar och att kommunikationen till kund är i linje med Comviqs och Tele2:s skrivregler och tone-of-voice
– Ansvara för att uppdatera, ta bort och lägga till information och kommunikation till kund i kommunikationsverktyg (brevmallar, mejlmallar, SMS-texter osv)
– Ansvara för att, utifrån ett kommunikationsperspektiv, driva efterföljande actions som uppkommer från insikter, analyser och kundresor.
– Driva utvecklingen av, att i första hand alltid, kommunicera med kunder via digitala kanaler
– Vara bidragande i utvecklingen av att kartlägga och samla all kundtriggad kommunikation i ett enda gemensamt system.

Din profil
Vi söker dig som brinner för kommunikation, har en naturlig fallenhet för språk och kan agera språkpolis internt. Du bör ha en akademisk examen inom kommunikationsområdet (eller motsvarande) och några års erfarenhet av att jobba med innehåll och kommunikation i direkta kanaler. Då du kommer att uttrycka dig mycket i text ser vi gärna att du även har någon sorts copyutbildning men det är inget krav. Du har ett grafiskt sinne och det är meriterande om du också har:

– Erfarenhet av att jobba med SMS som kanal
– Erfarenhet av att producera innehåll till digitala nyhetsbrev, gärna inom telekom/IT
– Erfarenhet av Adobe Campaign Manager eller liknande system
– Erfarenhet av att kartlägga och effektivisera kommunikationsprocesser
– Grundläggande kunskaper om bildhantering i Adobe Photoshop
– En mycket god förmåga att uttrycka dig i skrift och skriva på ett enkelt sätt om komplexa produkter och processer utifrån en specifik tone-of-voice

Eftersom att detta är en bred roll ser vi gärna att du har lätt för att ta till dig nya arbetsuppgifter och nya system.

Om företaget
Tele2 är en internationell mobiloperatör med utmanaranda i vårt DNA. Vi utmanar våra konkurrenter och marknaden förstås, men framförallt oss själva. Vi verkar på en marknad som ständigt växer och förändras. Våra kunder vill ständigt ha nya och bättre lösningar, vilket ställer höga krav på oss. Vår nyckel till framgång och att möta de höga kraven är hur vi jobbar och vilka vi är. Tele2:s arbetssätt präglas av ansvar, öppenhet och prestigelöshet. Vi drivs av snabbhet, kvalitet och att alltid ha kundernas bästa för ögonen. Det gör att alla våra anställda kan och förväntas bidra till vårt övergripande mål: Att vara bäst på att skapa värde för kunderna.

Övrigt
Tjänsten är en inhyrning via Inhouse, ett 50% uppdrag på cirka 3 mån med omgående start och med chans till förlängning. Låter det här som något för dig? Sök då omgående via annonsen (vi kan dessvärre inte ta emot ansökningar via mail längre). Vid frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria Lindskog Klasén.