Denna tjänst är inte längre aktuell.
Customer Fulfillment Controller – Samsung
Är du den vi söker?
Nu söker vi en Customer Fulfillment Controller till ett av elektronikbranschens största företag, Samsung. I denna roll får du möjlighet att växa inom teamet och erbjuds stora utvecklingsmöjligheter. Detta är en central roll där du kommer att leda och ansvara för strategiska nyckelprojekt. Samsung är ett dynamiskt företag i en snabbrörlig bransch. Det finns många möjligheter att växa och utvecklas! Interims uppdraget startar fortast möjligt och löper under två år. Låter det spännande? Då ska du läsa vidare!
Arbetsbeskrivning
Customer Fulfillment-teamet ansvarar för all utlagd logistikverksamhet, inklusive tullklarering, kostnadskontroll, hantering av försäljning av returer, övervakning av övergripande prestanda och driva process- och kostnadsförbättringar. Du kommer att arbeta i ett team av entusiastiska och kompetenta kollegor samt med försäljningsavdelningar, logistiktjänsteleverantörer och ekonomi- och kostnadskontrollavdelningarna.
I denna roll sätts kunden i fokus och vårt jobb handlar om att uppfylla kundlöftet och skapa en kvalitetskedja från början till slut. Som Customer Fulfillment Controller är vardagen varierad - från komplexa analyser till att följa dina resultat med konkreta åtgärder som tar ägarskap för att driva förändring och förbättring över funktioner. Vidare kommer du att leda strategiska nyckelprojekt, planera och följa upp kostnader och nyckel-KPI:er, samt utmana och stödja våra intressentteam med våra högkvalitativa, datadrivna analytiska insikter i de centrala beslutsprocesserna och förbättringsarbetet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av:
- Analysera, utvärdera och ta ansvar för att förbättra kostnader och prestanda
- Informellt leda tvärfunktionella team genom att bidra vid beslutsfattning, vidta åtgärder och anpassa beslut snabbt, samtidigt som du utmanar och stöttar intressenter
- Leda strategiska nyckelprojekt
- Utveckla och övervaka KPI:er
- Diverse stöd vid processförbättring/projektkoordinering, inklusive e-com
- Försäkring/skadeuppföljning
- Support för logistikavtal/RFQ
- Hantera internrevision för Supply Chain och Logistik
- Hantera adhoq-förfrågningar från HQ
Din profil
För att lyckas i denna roll har du höga ambitioner för dig själv och din leverans. Som person arbetar du effektivt, strukturerat och framåtblickande, för att skapa värde på arbetsplatsen. Du är van vid att arbeta självständigt, under högt tempo och med ett lösningsorienterande förhållningssätt. För att trivas i rollen har du en känsla för att skapa bäst resultat i dialog med andra och besitter en naturlig teamkänsla. Din funktion är viktig för kunden, genom din förmåga att multi-taska, hantera, organisera och prioritera uppgifter effektivt så kommer du att erhålla en nyckelroll i teamet. Vi söker dig som är analytisk såväl som kommunikativ och kan interagera inom företaget över de olika funktionerna. Vi ser att du har bakgrund inom End to End Supply Chain och Logistik med 5-10 års erfarenhet, helst från internationella organisationer. För att trivas på Samsung så ser vi du uppskattar högt tempo, förändring och att ta egna initiativ.
Övriga krav och meriter:
- Avancerade Excel-kunskaper
- Erfarenhet av SAP
- Förståelse för databasstruktur och datamodellering
- Erfarenhet av Business Controlling är ett plus
- Erfarenhet av revision är ett plus
- Erfarenhet av projektledning är ett plus
- Engelska arbetskunskaper är ett krav
- Svenska arbetskunskaper är att föredra
Om företaget
Som konsult blir du anställd av Inhouse AB och uthyrd till vår beställande kund. Inhouse är ett konsultföretag inom rekrytering, konsultlösningar och organisationsutveckling. Vi är specialister inom Marknad & Kommunikation, Ekonomi & Finans, Business Services och HR. Alla vi som arbetar på Inhouse har också varit verksamma inom dessa områden och vet vilka utmaningar våra kunder faktiskt har.
Våra konsulter är väldigt viktiga för oss och vi lägger stort fokus vid att våra konsulter ska känna att dom utvecklas hos oss. Därför erbjuder vi bland annat återkommande dialoger kring nästa utvecklingssteg, konsultaktiviteter, som till exempel frukostträffar, och en närvarande konsultchef.
Övrigt
Uppdraget är på heltid med position i Kista. Tjänsten är ett konsultuppdrag och tillhandahålls via Inhouse AB. Uppdraget startar fortast möjligt och löper i två år. Du ansöker via vår hemsida, www.inhouse.se. Vi kommer att gå igenom ansökningar löpande vilket gör att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Eventuella frågor välkomnas och besvaras av rekryteringskonsult Rebecca Forsgren, Rebecca.Forsgren@inhouse.se.
Vi ser fram emot att höra från dig, välkommen med din ansökan!
Sök jobbet
Anställningsform
Visstidsanställning
Anställningsomfattning
Heltid
Tjänstgöringsort
Stockholms län