Denna tjänst är inte längre aktuell.

Inhouse / Jobb / CRM specialist

 

Är du den vi söker?

Bioteria är just nu inne i en spännande tillväxtfas och söker nu dig som vill ansvara för bolagets digitala flöden i syfte att generera leads och höja Bioteria Experience. Personalen är Bioterias viktigaste tillgång vilket gör att det investeras i personalens välbefinnande med många olika förmåner. Läs mer om rollen och Bioteria som arbetagivare här..

Bioteria är ett miljöteknikföretag som varje dag arbetar för att göra världen lite bättre. Genom att ersätta traditionella miljöbelastande lösningar med modern bioteknik har Bioteria infört en helt ny teknik som gör stor skillnad för sina kunder, miljön och för samhället. Bioteria är övertygade om att bioteknikens visioner, möjligheter och konkreta framsteg kommer att möjliggöra fullständigt miljövänliga och hållbara samhällen. Om du delar denna framtidstro – och dessutom vill vara en aktiv del av den pågående Biorevolutionen så är du rätt person för jobbet.

 

Arbetsbeskrivning

På Bioteria arbetar vi i Hubspot för leadsgenerering och i Netsuite för att följa affären. Din roll kommer vara att ansvara för att bygga bryggan mellan systemen och aktivt utveckla och förfina processen för kontaktpersoners resa genom båda dessa system.

I rollen som CRM Specialist kommer du driva Bioterias leadsgenerering från att hitta leads, bearbeta och följa upp. Du kommer initiera och ibland driva förbättringsarbeten för att öka trafik, konverteringsgrad och inte minst för att höja Bioteria Experince. En stor del av arbetet handlar om att utveckla leadsflöden i Hubspot och sammankopplingen med Netsuite. Men hjälp av Sverige Bygger – sveriges största projektdatabas över kommande byggprojekt, får du tillgång till nya kontakpersoner och affärsmöjligheter för bearbetning. Du kommer även vara ansvarig för registervård inom dina ansvarsområden. Google Analytics och Hubspot kommer vara verktyget för att analysera Bioterias hemsida och trafik.

Exempel på arbetsuppifter
 

  • Bygga strukturen för kundens resa i Bioterias digitala system – såsom Hubspot och Netsuite
  • Skapa digitala flöden i Hubspot i syfte att generera leads
  • Analysera, uppdatera och utveckla flöden i Hubspot
  • Skapa förutsättningar för att följa upp kontaktpersoner från leads till köpande kund
  • Bygga digitala kampanjer och landningssidor
  • Registervård av kontaktpersoner Hubspot/Netsuite
  • Leta nya kontaktpersoner/affärsmöjligheter i Sverige Bygger

Din profil

Vi tror att du som söker har ca 2-5 års erfarenhet av liknande arbete. Du är van att arbeta målgruppsfokuserat och har erfarenhet av att aktivt arbeta med leadsgenerering. Du tillför värde till organisationen genom din analytiska förmåga och troligen har du en fallenhet för data och statistik, du förstår data och kan sätta dig in i datamodeller

För att lyckas i rollen har du erfarenhet inom marketing och/eller sales automation samt att bygga nytt och underhålla kommunikationsflöden. För att nå resultat brinner du för marknadsföring, har förmåga att förstå kunden och drivs av att alltid leverera den bästa kundupplevelsen.

På Bioteria arbetar vi i Hubspot och Netsuite varför erfarenhet inom dessa eller liknande system är värdefullt. Vi använder Google Analytics för att  analysera Bioterias hemsida och trafik och ser gärna att du är certifierad eller bekant användare.

Om företaget

Bioteria är just nu inne i en spännande tillväxtfas vilket skapar stora möjligheter för personalen att utvecklas. På Bioteria sätts medarbetaren i fokus. Personalen är Bioterias viktigaste tillgång vilket gör att det investeras i personalens välbefinnande med många olika förmåner. Hos Bioteria blir du en del av ett företag som värnar om goda kulturbeteenden. Du erbjuds ett arbete som varje dag får dig att känna dig viktig. För Bioteria, för samhället och vår planet. Vi tror på en balans mellan arbete och privatliv och erbjuder dig 2 timmar/veckan för att träna på arbetstid och generösa förmåner.

Om Inhouse

Inhouse är ett konsultföretag inom organisationsutveckling, rekrytering och konsultlösningar. Vi är specialister inom Marknad & Kommunikation, Ekonomi, Business Services och HR. Vi som arbetar på Inhouse har varit verksamma inom dessa områden och vet vilka utmaningar våra kunder faktiskt har.

Övrigt/Vad händer nu?

Vi kommer att gå igenom ansökningarna löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Vi tar inte emot några ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV här på hemsidan, inhouse.se. Du behöver inte skicka med något personligt brev, vi vet att ditt CV räcker gott och väl.

Om du går vidare i processen kommer du som ett första steg få svara på ett antal urvalsfrågor. Processen innehåller även arbetspsykologiska tester. För mer information eller frågor, kontakta Anna Ålander på anna.alander@inhouse.se. Tjänsten är på heltid och inleds med sex månaders provanställning

 

Sök jobbet

Anställningsform

Tillsvidare

Tjänstgöringsort

Stockholms län

Kontaktperson

Anna Ålander

anna.alander@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!