Kontakt

Digital Campaign Marketing Manager to Les Mills


Är du den vi söker?
Är du en självgående och driven digital marknadsförare med affärsmässigt tänk? Har du erfarenhet av digitala kampanjer och brinner för att förmedla dina idéer på ett enkelt sätt? Då kanske detta jobb är något för dig, välkommen med din ansökan!

Arbetsbeskrivning
Les Mills Nordic är inne i ett mycket spännande utvecklingsskede och behöver nu stärka upp marknadsavdelningen med en erfaren Digital Campaign Marketing Manager. Rollen innebär ett brett ansvar av att löpande marknadsföra Les Mills koncept digitalt gentemot gym, instruktörer och slutkonsument. Du ansvarar för att anpassa globala initiativ till den lokala marknaden och att öka företagets närvaro i sociala medier. Du kommer vara en del av ett mindre marknadsteam som tajt samarbetar för att framgångsrikt marknadsföra Les Mills i de 13 länder som ingår i regionen.

Uppgifter:
• Ansvara för Les Mills digitala kampanjer.
• Leadsgenerering och strategisk uppföljning i linje med globala rekommendationer.
• Ha daglig kontakt med det globala teamet och anpassa deras initiativ lokalt.
• Planera den digitala marknadsföringen.
• Hålla i kontakten med digitala byråer.
• Ansvara för kampanjer i sociala medier.
• Planera och publicera innehåll för Les Mills hemsida.

Din profil
Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet från att ta fram digitala kampanjer, antingen själv eller via en digital byrå. Vi tror att du har en dokumenterad utbildning inom marknadsföring och kommunikation.

Du har jobbat med digital marknadsföring när globala initiativ ska anpassas lokalt och du har erfarenhet av Content Management Systems, Marketing Automation och e-postmarknadsföring. Vi vill att du har jobbat i Marketo, Pardot, Eloqua eller Hubspot.
Du är en riktig digital doer och vi ser gärna att du besitter förmågan att kommunicera tekniska aspekter på ett enkelt och lättförståeligt sätt. Då du kommer ha daglig kontakt med det globala digitala marknadsteamet på Nya Zeeland är det viktigt att du är flytande i engelska, i tal så väl som skrift.

Som person är du självgående och noggrann och du tar fullt ansvar för projekt och resultat av kampanjer. Du har ett öga för detaljer och är en teamplayer som gärna coachar andra om vilken roll det digitala kan spela. Vi ser även att du som Les Mills tror att en aktiv livsstil ger ett friskare liv.

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start så snart som möjligt. Les Mills sitter i fina lokaler i Stockholm City. Låter detta som ditt drömjobb? Ansök redan idag, intervjuer sker löpande. Eventuella frågor besvaras av Cecilia Grufman, rekryteringskonsult på Inhouse AB.

About the company
We inspire millions of people to get moving every week. They engage with us and rely on us for the world’s best group training. We mix great music and cutting-edge science to help people fall in love with fitness. Our workouts are licensed by 18,500 partners in 100 countries around the world. We support each of these partners to build relationships that extend beyond memberships, providing them with research, marketing and new workouts every three months.

Our tribe of 135,000 certified instructors bring LES MILLS™ workouts to life. Every day Les Mills’ programs, such as BODYPUMP™, BODYCOMBAT™, BODYBALANCE™, RPM™, LES MILLS GRIT™ and more, pack out fitness studios around the globe. The future of fitness is merging physical and digital. We are leading the way with immersive training and workouts on demand. Our mission is a fitter planet.