Kontakt

Digital Manager till MEC mediebyrå i Göteborg


Om kunden / About the Client
MEC är ett av världens ledande företag inom medie- och kommunikationsrådgivning. Företaget specialiserar sig på utveckling, koordinering och implementering av lokala, nationella och internationella mediestrategier. Våra tjänster omfattar strategisk rådgivning, medieplanering och inköp, digitala medier, mobil marknadsföring, sociala medier, analys och insikt, sponsring och event, integrerad planering samt utbildningar.

Totalt har MEC över 200 kontor med 4 500 anställda i 84 länder. MEC ägs av WPP, en av världens största koncerner inom reklam- och kommunikationstjänster. Våra kontor ligger i Stockholm, Göteborg och Malmö.

MEC Göteborg är i en oerhört spännande utvecklingsfas och vi söker nu de bästa talangerna för att utveckla vårt kunderbjudande och växa med våra kunder i regionen.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Vi söker nu en Digital Manager till vårt kundteam i Göteborg.

Som Digital Manager hos oss arbetar du som rådgivare till våra kunder inom digitala medier. Du skall ha en mycket god förståelse för digitala medier och vilken roll de har i ett övergripande perspektiv avseende kommunikationsplaneringen.

I rollen kommer du arbeta både strategiskt och taktiskt med att planera, administrera och följa upp kampanjer i digitala medier. Du kommer att ha eget ansvar för dina kunduppdrag vilket ställer krav på att du har förmåga att projektleda och kommunicera både externt och internt.

Du är placerad i Göteborg, resor förekommer. Du rapporterar till Head of Digital and Data.

Din profil / Your profile
Du har gedigen erfarenhet av digitala medier, gärna från mediebyrå, webbyrå, reklam-/contentbyrå, inhouseavdelning eller liknande. Du brinner för digital kommunikation och håller dig kontinuerligt uppdaterad om marknaden.

Du har dokumenterad utbildning inom marknadsföring och har flerårig arbetslivserfarenhet med digitala kanaler i fokus. Erfarenhet inom content marketing och sociala medier är meriterande.

Som person strävar du alltid efter utveckling, du är nyfiken, positiv, driven och initiativrik. Du är både analytisk och kreativ, har lätt för att sätta dig in i komplexa frågor och hitta en möjlig väg till lösning. Du drivs av att förstå helheten i kundens affär bortom medieval och kommunikation. Att aktivt utveckla befintliga och nya uppdrag är för dig en självklarhet.

Du behärskar engelska väl, såväl skriftligen som muntligen. Du är snabb att ta till dig ny teknik och det är även meriterande om du har kunskap kring något eller några av följande system: DoubleClick, Adform, Google Analytics, eller Sesame Orvesto.

Du är professionell, engagerad och social och trivs i en snabbt föränderlig bransch.

Övrigt / Other
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Låter detta som någonting för dig? Välkommen med din ansökan, vi intervjuar löpande.
Har du frågor kring tjänsten, kontakta Karin Fritzon, 0723 505035 eller Karin.fritzon@inhouse.se.

Tekniskt problem med din ansökan?
För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.
Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) ”/ ” ” ”.
Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare.

Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontakta Inhouse på 08-52 22 33 10 eller info@inhouse.se

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!