Denna tjänst är inte längre aktuell.

Inhouse / Jobb / Digital Marketing Manager till Villeroy & Boch Gustavsberg

Villeroy & Boch Gustavsberg befinner sig i en spännande fas med fokus på digitalisering och utveckling. Vi söker nu dig som är både strategisk och operativ inom det digitala landskapet.

Som Digital Marketing Manager kommer du att ansvara för att driva, utveckla och förverkliga digital marknadsföring för varumärkena Gustavsberg och Vatette. Du kommer att ansvara för region norra Europa, som består av Sverige, Danmark, Finland, Norge, Estland, Lettland, Litauen. Konkret innebär detta att du kommer ansvara för strategi, innovation, implementering och utveckling av digital marknadsföring i regionen med fokus på hemsidorna gustavsberg.se och vatette.se.

I rollen kommer du att arbeta i ett härligt team på kontoret i Gustavsbergs hamn. Du kommer att arbeta nära dina kollegor i de övriga länderna så därför är det ett krav att du kommunicerar väl på engelska i tal och skrift. Du kommer att rapportera direkt till Marknadskommunikationschefen för norra Europa.

Arbetsbeskrivning 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden kommer att bestå av;

  • Utveckla vår digitala marknadsföringsstrategi med fokus på mål, målgrupper, kanaler, innehåll och kundresan
  • Genomföra den digitala marknadsföringsstrategin med fokus på hemsidorna gustavsberg.se och vatette.se och eventuella andra digitala innovationer.
    • Optimera och konvertera
    • Underhålla och uppdatera webb/digital närvaro
    • Öka kvalitativa besök
    • Förbättra användbarheten, UX
  • Utveckla och implementera nya funktioner samt ansvara för SEO/ SEM/ Retargeting genom att agera beställare gentemot externa samarbetspartners
  • Planering och uppföljning av digitala kampanjer och insatser
  • Analysera data och dra slutsatser via Google Analytics
  • Se till att koncept och marknadsföringsmaterial utvecklas för att möta behoven för framgångsrik implementation och bibehålla relevans över tid
  • Bidra till bolagets satsning av E-commerce
  • Projektledning för online/ digitala projekt
  • Budgetansvar

Din profil

För att lyckas i rollen ser vi att du har en utbildning inom marknadsföring med fokus på digital marknadsföring. Du har tidigare arbetat i en liknande roll med minst fem års erfarenhet. Vidare har du arbetat i en roll där du har lett stora, komplexa digitala kommunikationsprojekt i tvärfunktionella internationella team. Du har en god förståelse för produktion av digital marknadsföring och kan arbeta operativt i de olika programmen och systemen. Du har erfarenhet av att förhandla med, briefa och samarbeta med digitala samarbetspartners som exempelvis webbutvecklingsbyrå. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta operativt med att göra analyser och komma med rekommendationer för hur och vad som krävs för att nå de uppsatta målen.

Program och IT-kunskaper du behärskar utöver MS Office är Google Analytics, SEO, SEA, Retargeting, UX och erfarenhet av olika CMS-program.

Som person beskriver du dig själv som affärsmässig, lösningsorienterad och har både en analytisk och kreativ förmåga och är en utpräglad lagspelare. Du gillar troligtvis struktur och ordning och älskar att komma med idéer och aktiviteter som bidrar till affärsmål och en positiv kultur.

Om bolaget

Vår filosofi är hög kvalitet, god formgivning, tidlös skandinavisk design och innovativa lösningar. På Villeroy & Boch Gustavsberg driver vi ett aktivt hållbarhetsarbete där vi bland annat satsar på produkter som sparar vatten och energi.
Villeroy & Boch Gustavsberg AB:s nordiska huvudkontor ligger i Gustavsberg på Värmdö i Stockholms skärgård, där vi startade porslinstillverkning redan år 1825.

Gustavsbergsgruppen har idag ca 400 medarbetare och arbetar med varumärkena Gustavsberg, Villeroy & Boch och Vatette.
Vi ingår i den tyska koncernen Villeroy & Boch AG och tillhör därmed en av Europas största producenter av badrumsinredningar. Läs gärna mer på gustavsberg.se, vatette.se och villeroy-boch.com

Övrigt

Tjänsten är på heltid, med start efter överenskommelse, och inleds med sex månaders provanställning. Du kommer vara baserad på huvudkontoret i Gustavsberg. Bolaget erbjuder en blandning av distansarbete och arbete på plats. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, då urval och intervjuer sker löpande.

Om du går vidare i denna process kommer du att bli ombedd att svara på några screeningfrågor som ett första steg. Processen innehåller även arbetspsykologiska tester, för att hjälpa oss att identifiera de kandidater som mest troligt kommer att trivas och bli framgångsrika i rollen.
Om du har några frågor, vänligen kontakta rekryteringskonsult Erik Värendh på erik.varendh@inhouse.se alternativt 0729-858904.

Sök jobbet

Anställningsform

Tillsvidare

Anställningsomfattning

Heltid

Tjänstgöringsort

Stockholms län

Kontaktperson

Erik Värendh

erik.varendh@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!