Kontakt

Digital Marketing Specialist till KappAhl


Är du den vi söker?
Är du passionerat intresserad av digital marknadsföring? Vill du vara med på en spännande resa och bli en del av ett nystartat team med ansvar för all medieplanering?
Nu söker vi en Digital Marketing Specialist till KappAhl

Arbetsbeskrivning
KappAhl befinner sig i en intensiv utvecklingsfas och vi söker nu en Digital Marketing Specialist till det nya Media Planning teamet som ansvarar för strategisk och taktisk medieplanering i samtliga kanaler, för alla marknader.
Som Digital Marketing Specialist kommer du att arbeta tätt tillsammans med övriga mediekanalspecialister och primärt ansvara för SEM på samtliga marknader. Du är passionerat intresserad av datadriven marknadsföring och rollen riktar sig till dig som vill vara med och ta den digitala marknadsföringen till nästa nivå.

I rollen kommer du att strategiskt och operativt ansvara för att driva och utveckla arbetet med KappAhls digitala marknadsföring inom primärt SEM.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Strategisk planering och koordinering av samtliga marknaders insatser i Googles marketing platforms primärt SEM.
• Budget och rapportering.
• Operativt ansvara för annonseringen i Googles marketing platforms ihop med samarbetspartners.
• Leda arbetet för SEM & SEO i tätt samarbete med samarbetspartners, marknadsansvariga, e-com, analytiker och inhouse production team.
• Uppföljning och analys av genomförda insatser.

Din profil
För att lyckas i rollen ser vi att du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med digital marknadsföring i Google marketing platforms och har en relevant utbildning inom digital marknadsföring. Du har goda kunskaper i Google Analytics. Att du behärskar svenska och engelska flytande är en förutsättning. Meriterande är erfarenhet av paid social/Facebook business manager.

Som person har du starkt kundfokus, är resultatdriven, orädd och nyfiken. Du drivs av att lära dig nya saker och vågar testa nytt.
Du älskar att driva försäljning, är analytisk och föredrar beslut baserade på data. Du triggas av utmaningar och vet att det krävs ödmjukhet och kreativitet för att lösa de svåraste av dem. Du är en möjlighetsorienterad, prestigelös och flexibel person med vana att både arbeta självständigt och tillsammans med andra.

Du har lätt för att känna igen dig i KappAhls värdeord – teamkänsla, kreativitet, tydlighet, energi och mod.

Om företaget
KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med 370 KappAhl- och Newbie-butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Storbritannien samt Shop Online. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till de många människorna. Idag är 53 procent av bolagets produkter hållbarhetsmärkta. 2016/2017 var omsättningen 4,9 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i tio länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.se

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast efter överenskommelse, placering på KappAhls huvudkontor i Mölndal. Vi intervjuar löpande. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Karin Fritzon på Inhouse AB, karin.fritzon@inhouse.se