Denna tjänst är inte längre aktuell.

Inhouse / Jobb / Digital Marketing Specialist till Stockholmsmässan

Gillar du att hitta nya sätt att driva engagemang och grundar dina beslut på data och strävar efter att ständigt förbättra och öka intresse, engagemang och konvertering i digitala kanaler?

Du har stor passion för digital kommunikation och använder dig av ett kreativt mindset för att skapa intressant och engagerande innehåll. Då är det dig vi söker till Stockholmsmässans varumärken Stockholm Furniture & Light Fair och Formex.

I rollen som Digital Marketing Specialist på Stockholmsmässan ansvarar du för att initiera målgruppsanpassad kommunikation som skapar intresse, engagemang och konvertering i samtliga digitala kanaler.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av;
 

  • Ansvarig för att sätta planer för samtliga digitala plattformar för dina event.
  • Vara rådgivande, stöttande och inspirerande i projektteamen gällande intäktsströmmar, digitala produkter och potentiella partnerskap.
  • Ansvarig över den operativa planeringen, genomförande och uppföljning
  • Optimera och utveckla Affärsområdets digitala kanaler
  • Initiera, planera och vara delaktig i den kreativa processen samt producera innehåll, såsom rörligt material, bilder, texter och kampanjer till de olika sociala kanalerna samt publicera.
  • Skapa innehåll för webb-platserna. Både produktinnehåll och redaktionellt innehåll.
  • Säkerställa att materialet följer respektive events varumärkesstrategi och tone of voice
  • A/B testning

Din profil
Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning inom digital marknadsföring och har minst tre års dokumenterad erfarenhet från liknade roller från marknadsavdelning och/eller kommunikationsbyrå. Du har erfarenhet av att ha arbetat med strategisk planering och har operativt genomfört kampanjer med målsättning att öka engagemang, driva trafik och skapa konvertering. Du har mycket goda kunskaper i de relevanta programmen och verktygen som krävs för att skapa, publicera och analysera aktiviteter i digitala kanaler. Vidare har du en god förståelse för kundinsikter och varumärkesutveckling. Du kommunicerar obehindrat i såväl svenska som engelska och är van att producera innehåll, såsom rörligt material, bilder, texter och kampanjer till de olika digitala kanalerna samt publicera och följa upp.

Du beskriver dig själv som en mål-och resultatorienterad person som tar stort ansvar, har en analytisk förmåga samtidigt som du är kreativ. Du är en naturlig inspiratör som motiverar och delar med dig med av dina kunskaper och erfarenheter. Du trivs bäst att arbeta i projektform samtidigt som du är van att arbeta självständigt och är en god lagspelare.

Tjänsten är på heltid och placerad på Stockholmsmässans kontor i Älvsjö. Du ansöker genom att bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Om du går vidare i processen kommer du att inför första intervju att få genomföra arbetspsykologiska tester. Sista ansökningsdag är den 10 augusti. Intervjuer kommer att ske efter sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan.
 

Sök jobbet

Anställningsform

Tillsvidare

Tjänstgöringsort

Stockholm

Kontaktperson

Sandra Pettersson

sandra.pettersson@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!