Denna tjänst är inte längre aktuell.

Inhouse / Jobb / Digital marknadsförare till Mio AB i Tibro

Är du den vi söker?

Är du passionerat intresserad av datadriven marknadsföring? Vill du vara med och ta den digitala marknadsföringen till nästa nivå? Då kan tjänsten som Digital marknadsförare på Mio vara rätt för dig!

Arbetsbeskrivning

I rollen som Digital marknadsförare ansvarar du för att utveckla, optimera och analysera Mios digitala marknadsföring. Du ingår i Mios stora marknadsavdelning med ett fyrtiotal kollegor.
Du är placerad i Tibro.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Utveckla, optimera och analysera marknadsaktiviteter och över tid upphandla kampanjer inom digital annonsering såsom SEO, SEM, programmatiska köp och retargeting.
• Analysera data med målsättningen att förbättra Mios digitala marknadsföring och synlighet samt rapportera slutsatser till berörda befattningshavare inom marknadsavdelningen.
• Budgetansvar för den digitala marknadsföringen, kopplat till Mios mål och definierade KPI:er.
• Praktiskt granska och optimera sökord och arbeta fram sökstrategier
• Analysera trafik och effekter av optimering samt annonsering
• Kontinuerligt kontrollera och finjustera optimeringen i nära samarbete med Webb Content-teamet.
• Följa utvecklingen i befintliga och nya kanaler för digital marknadsföring och löpande scanna av marknaden för att se till att Mio ligger i framkant inom området.

Din profil

För att lyckas i rollen ser vi att du har dokumenterad erfarenhet av att utveckla, optimera och analysera digitala marknadsinsatser. Du har en relevant högskoleutbildning.

Vidare ser vi att du:
• Är van att arbeta med analys och jobba mot uppsatta KPI:er
• Har god generalistkompetens inom digital marknadsföring (köpta sökord, SEO, displayannonsering) och erfarenhet av digital strategi
• Har goda kunskaper inom webbanalys och erfarenhet av att skapa rapporter och dra slutsatser kring dessa avseende Google Analytics, Google Tag Manager, Facebook Insights, Adwords eller liknande plattformar
• Det är meriterande om du har: certifiering inom Google Analytics och/eller Google Ads

Som person har du ett starkt kundfokus, är resultatdriven, orädd och nyfiken. Du drivs av att lära dig nya saker och vågar testa nytt. Du är analytisk och föredrar beslut baserade på data. Vidare är du en möjlighetsorienterad, prestigelös och flexibel person med vana att både arbeta självständigt och tillsammans med andra.

Om företaget

Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja för möbler och heminredning som i snart 60 år har levererat inredningslösningar för hemmet. Vi finns med butiker på över 70 platser i Sverige samt på nätet med e-handel.
Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån Mios koncept och den lokala marknadens behov. Grunden är en stark och positiv entreprenörskultur. Vi brinner för att förgylla kundernas liv hemma med riktiga möbler och prisvärd kvalitet. Vi vill vara det spännande alternativet som inspirerar kunderna att förnya sina hem som de ska vara stolta över och trivas i.

Om Inhouse

Tjänsten är ett vikariat (ca 1 år) på heltid med mycket goda möjligheter till fortsättning. Du är placerad Mios huvudkontor i Tibro. Tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse. Har du frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten tveka inte att höra av dig till Karin Fritzon på karin.fritzon@inhouse.se. Välkommen med din ansökan!</p

Sök jobbet

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!