Digital Producent till LRF Media AB

Om kunden / About the Client
LRF Media, med huvudkontor i Stockholm, har ett brett utbud av medieprodukter. Tidningar är deras kärnverksamhet men skapar aktivt nya, lönsamma erbjudanden med resor och evenemang till sina prenumeranter. De är ett modernt medieföretag som framförallt riktar sig till människor utanför storstäderna. Varumärken som ägs av LRF Media är bland annat Land, Lantliv, Gods & Gårdar, Hembakat, Allt om Historia, Driva Eget och ATL.

Din roll som Digital Producent är placerad på företagets inhousebyrå, en del av marknadsavdelningen.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Som Digital Producent kommer du att arbeta med produktion av reklamkampanjer till företagets ca 20 varumärken. Kampanjerna är framför allt i digitala kanaler med fokus på e-DR, men även i sociala medier och landningssidor samt banners.

Du kommer att arbeta i samarbete med AD, Inhousechef och kollegor på Marknadsavdelningen. Din roll är att vara expert i skapandet av målgruppsanpassade kampanjer med slutkunden i fokus i de digitala kanalerna. Mycket av din tid handlar om att testa, följa upp och analysera kampanjer för att höja konverteringsgraden ytterligare.

Din profil / Your profile
Du ska ha en bred förståelse för skapandet av framgångsrika kampanjer, både visuellt men även innehåll, dvs. god kommunikativ förmåga. Du hanterar lättare kodning, framför allt i standardiserade stödsystem och har företagets utvecklare som stöd vid tyngre utveckling. I din roll som Digital Producent arbetar du även med utvecklingsfrågor kring digitala kampanjlösningar och är alltid a jour med kreativa lösningar. I viss utsträckning kan även printproduktion förekomma.

Du har tidigare erfarenhet av nyhetsbrev/eDR och drivs av konvertering och försäljning. Du vet hur man utformar ett klickvänligt innehåll och är duktig på att skapa lockande och säljande kommunikation, sätta ämnesrader, preheaders och innehåll för att driva mottagaren vidare i en konverteringsprocess.

För dig är det självklart att ständigt följa upp resultat, A/B-testa och förädla. Du optimerar alltid innehållet utifrån målgruppens behov och beteenden.

Program som du behärskar är Photoshop, InDesign, Illustrator, Edge, html5, css3, WordPress och e-postverktyg som exempelvis Apsis.

Som person gillar du ett högt tempo, är trygg i att arbeta självständigt, men är också är en lagspelare och resultatinriktad. I övrigt är du en problemlösare, nyfiken och vågar att utmana dig själv och andra.

Övrigt / Other
Tjänsten är en tillsvidaretjänst med start i september. Låter ovan intressant? Sök gärna tjänsten idag. Vi intervjuar kandidater löpande.