Digital Rådvigare till Maxus Mediabyrå

Om kunden / About the Client
Maxus är inne i en spännande expansionsfas och söker nu en person som är redo att ta nästa steg i arbetslivet. Vi är mitt uppe i en utmanande resa där medielandskapet och konsumtionen av media är i stor förändring. Gränserna mellan online- och offline marknadsföring är utsuddade vilket skapar möjligheter för våra kunder till nya och spännande lösningar. Maxus är den snabbfotade och mer personliga mediebyrån som ingår i världens största mediebyrånätverk, GroupM.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Vi söker nu en proaktiv person med gedigen erfarenhet av medieplanering till vår digitala avdelning. Där ansvarar du för rådgivning och kampanjplanering. Samtidigt ser vi gärna att du har en förståelse för hur det digitala mediet fungerar som en del av den totala mediestrategin. Vi ser en fantastisk möjlighet till personlig utveckling inom ditt område tillsammans med oss och våra kunder.
Som Digital Rådgivare förväntas du ansvara för våra kunders strategier och planering över samtliga plattformar (devices). Det betyder att du kommer ha en central roll där det är viktigt att du förstår samspelet mellan alla digitala insatser såsom Programmatic buying, Socialt, Mobilt, Native, Display, SEM och E-mail. Vi brinner för våra kunder och deras framgång vilket därför ställer höga krav på din kunskap och dig som person.

Din profil / Your profile
Eftersom tjänsten är på senior nivå ser vi gärna att du har följande erfarenheter:
• Du lever det digitala livet och har en nyfikenhet kring hur den digitala världen utvecklas
• Erfarenhet av digitala strategier på en övergripande nivå, i samspel med andra medieslag
• Bred förståelse och kunskap om programmatic buying och rörlig bild
• Bevisade egenskaper av förhandling och digital planering
• Meriterande är erfarenhet från jobb på webbyrå

Viktiga egenskaper hos den vi söker är att du har en positiv inställning men det är minst lika viktigt att du är driven och tar egna initiativ. Du har en relevant universitets- eller högskoleutbildning, gärna med inriktning på marknadsföring och har nu jobbat i minst två år, gärna mer. Det är ett krav att du liksom vi tycker att innehåll är viktigast och sedan förstår hur man tar ut det på olika plattformar – resten lär vi dig ”the Maxus way” med en stor portion humor, bred kunskap och ett brinnande intresse för kommunikation.

Övrigt / Other
Tjänsten är en tillsvidareanställning och ansökningarna kommer att utvärderas kontinuerligt. Tycker du att det här låter som en spännande tjänst, tveka inte att söka. Viktigt är att du formulerar varför just du skulle passa för tjänsten. Har du frågor är du välkommen att höra av dig till, Maria Bergholtz, maria.bergholtz@inhouse.se.

Tekniskt problem med din ansökan?
För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.
Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) ”/ ” ” ”.
Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare.

Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontaktas Daniel Lazar på
08-52 22 33 25 eller info@inhouse.se

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!