Kontakt

Digital specialist till Toyota Sweden AB.


Arbetsbeskrivning
Toyota sålde 10,15 miljoner bilar 2015 och säljs i mer än 170 länder. Totalt sedan starten 1936 har Toyota tillverkat över 220 miljoner bilar. Samtliga 65 fabriker runt om i världen, liksom Toyota Sweden, är miljöcertifierade enligt ISO 14001. Sedan Toyota Prius kom som första masstillverkade hybrid 1997 har Toyota tillverkat 10 miljoner hybrider. Toyota har 32 hybridmodeller i produktion. Bränslecellsmodellen i alla Toyotas personbilsmodeller är energideklarerade. Serieproduktionen av Toyotas lyxbilsdivision Lexus startade 1989. I Sverige säljs åtta Lexus-modeller, alla med hybridteknik.

Toyota Sweden AB är ett Sälj- och Marknadsbolag med övergripande ansvar för nybilsförsäljning och servicemarknad för Toyota och Lexus på den svenska marknaden
Digital specialist till Toyota Sweden AB.
Till marknadsavdelningen i söker vi nu en driven Digital Specialist med insikt och kunskap om webbanalys. Du kommer även att representera Toyota Sverige i grupper med våra återförsäljare och bidra till deras digitala utveckling och medverkan till den gemensamma ÅF-siten.
Dessutom blir du vår digitala planerare som i nära samarbete med vår marknadschef tar ansvar för analyser och rekommendationer som ska bidra till att utveckla hela optimeringen och kundnyttan med den digitala transformationen. Rollen innebär också täta kontakter och avstämningar med vårt Europakontor på såväl operativ som strategisk nivå.
För att lyckas i rollen som digital specialist hos Toyota vill vi att du;

• Har du minst några års (3+) erfarenhet från företagssidan eller konsultsidan.
• Är en driven person som älskar att ”grotta ned” sig i olika kundresor och se samband och möjligheter i olika beteenden online. Har en förmåga att analysera hur dessa beteenden bör adresseras och koppla mot våra KPI:er.
• Förstår att vår hemsida är vår ”största butik”, även om vi i inte säljer direkt online.
• Är villig att jobba i team för att sprida sina lärdomar och insikter för att höja hela företagets digitala nivå.
• Har förmåga att paketera sin analys och rekommendationer i presentationer/rapporter efter behov.
• Har förståelse för webutveckling (utan att själv ha djup teknisk förståelse eller kunnig inom programmering).
• Kan projektleda utveckling av våra plattformar utifrån behov, process, administration, förankring och dagliga kontakter med specialistbyråer.
• Ansvara för tilldelad budget samt kravställa till konsulter
• Sitter med i olika team och grupper (internt och externt).
• Driva processer självständigt men ändå med bra förståelse och respekt för förankring och rapportering till chef och team.
• Ser tjusningen i att vara del av varumärket Toyota och dess världsomfattande organisatoriska ekosystem. Ha ett jordnära och långsiktigt förhållningssätt med förståelse för att den svenska marknadens resurs och organisatoriska begränsningar.
• Affärsmässig med förmåga att kombinera möjlighetsorientering med verklighetsförankring.

Du har relevant utbildning och en mogen syn på den digitala utvecklingen. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Sundbyberg och du rapporterar direkt till marknadschefen för Toyota Sverige.

Övrigt
I den här rekryteringen samarbetar Toyota Sverige med Inhouse AB, Peder Mårtensson. Ring gärna honom på 0708-14 88 00 eller sök tjänsten på www.inhouse.se