Kontakt

Driven ekonomiassistent till Patriksson Communication


Om kunden / About the Client
Vill du arbeta och utvecklas tillsammans med den främsta PR- och kommunikationsbyrån i Skandinavien? Just nu söker vi en ekonomiassistent till välkända Patriksson Communication. Företaget erbjuder idag spetskompetens inom områdena PR, kommunikation och eventproduktion för mode- och livsstilsvarumärken och har gjort detta sedan starten 1999. De arbetar med stora varumärken så som Filippa K, Hermés, Ralph Lauren, Calvin Klein, Layered, Dagmar, Fashion Week, Vitaviva, Victor Vassier och Market Art Fair. Sedan starten har de expanderat kraftigt och består idag av cirka 40 medarbetare på Stockholmskontoret och har även kontor i storstäder så som Oslo, Köpenhamn och Paris.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Patriksson Communication fortsätter nu växa och vi söker en ekonomiassistent som vill arbeta inom företagets ekonomifunktion tillsammans med CFO och stötta upp samt agera stöd.

Du kommer exempelvis att arbeta med:
– Leverantörs- och kundreskontra
– Bokföring av fakturor samt betalningar
– In- och utbetalningar
– Avstämningar av bankkonton
– Utläggshantering
– Diverse avstämningar inför bokslut
– Ad hoc uppgifter inom ekonomi

Din profil / Your profile
Vi letar efter dig med genuint intresse och god förståelse för ekonomi som nu vill utvecklas i sin roll som ekonomiassistent och med tiden ta sig an mer ansvar och uppgifter. Vi ser att du har relevant utbildning samt har arbetat i en liknande roll i minst 1 år. Du tycker om att arbeta brett och självständigt, men trivs ändå med att tillhöra ett team där du bidrar med positiv energi. Vidare tror vi att du är noggrann, strukturerad och lösningsorienterad. Du är prestigelös och innehar stor ansvarskänsla med en förmåga att kunna prioritera. Du är en god användare av Microsoft Office och erfarenhet från systemet Marathon är meriterande men inget krav. Vidare är din förmåga att kommunicera i tal och skrift på både svenska och engelska mycket god.

Övrigt / Other
Detta är en tillsvidareanställning på 100 % till deras kontor i centrala Stockholm. För mer information om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Emelie Eklund, emelie.eklund@inhouse.se eller Carola Arkeklint, carola.arkeklint@inhouse.se Välkommen med din ansökan!

Tekniskt problem med din ansökan?
För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.
Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) ”/ ” ” ”. Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare.
Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontakta Inhouse på 08-52 22 33 10 eller info@inhouse.se