Kontakt

E-commerce manager till Krusell


Arbetsbeskrivning
Inspirerat av det svenska och nordiska arvet, designar och producerar Krusell ett brett utbud av snygga och högkvalitativa produkter för den mobila elektroniska industrin. Alltid med fokus på hantverk, funktionell design och med miljön i åtanke.

Nu letar Krusell efter en global E-commerce Manager.

Som Global E-Commerce Manager kommer din roll vara att öka vår D2C-verksamhet både via vår egen hemsida och på marknadsplatser som t ex Amazon. Rollen innebär att ta fram strategier och genomföra av dem, i det ligger också att hantera relationer med relevanta externa partners. Rollen är en kombination av digital marknadsföring och digital försäljning. Du arbetar nära vår Brand Manager och rapporterar till Global Sales Director.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Utveckla strategin för Krusells globala e-handelsaffär, både www.mykrusell.com och för marknadsplatser som t ex Amazon
• Arbeta operativt för Krusells globala e-handelsaffär, både www.mykrusell.com och marknadsplatser som t ex Amazon
• Driva trafik och genomföra kampanjer
• Analysera resultat och ta fram relevanta rapporter
• Utveckla och säkerställa den digitala köpupplevelsen utifrån Krusells varumärkeslöften.
• Bidra till att utveckla Krusells sociala mediestrategi.

Din profil
För att lyckas i rollen så ser vi att du har minst 3 års erfarenhet inom e-handel för ett konsumentvarumärke som arbetar både genom egna webbplatser och marknads-platser som t ex Amazon. Relevant eftergymnasial utbildning. Du har kunskap inom SEO, pay-per-click via Amazon market service, Amazon Marketplace och Google Ads, Google analytics mm. Du pratar och skriver obehindrat på både svenska och engelska.

Som person är du nyfiken, driven och har en stor passion för digitala affären och kundupplevelsen. Du är noggrann och har inställningen att ett problem är till för att lösas och ett tillfälle att prova något nytt. Du har ett prestigelöst förhållningssätt till arbetet.

Krusell erbjuder:
• Du kommer att arbeta med kvalitetsprodukter i ett företag med starkt CSR-fokus
• En internationell organisation med kollegor från olika länder och olika kulturer
• Entreprenörskultur med snabba beslut utan prestige och hierarki

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till Karin Fritzon på karin.fritzon@inhouse.se. Välkommen med din ansökan. Vi intervjuar löpande.